مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت که تصمیم گرفته است یک ستاد بحران برای انجام گفت‌وگو درباره توافقنامه راهبردی با آمریکا تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق پس از دیدار جداگانه با سفیران آمریکا و ایران اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم که یک هسته ستاد بحران برای انجام گفت‌وگو با طرف آمریکایی تشکیل دهیم.»

وی افزود: «این ستاد با آمریکایی‌ها درباره تجدید نظر در توافقنامه راهبردی عراق و آمریکا در راستای حفاظت از وحدت و حاکمیت کشور عراق گفت‌وگو خواهد کرد.»


بیشتر بخوانید: دستور نخست وزیر عراق برای آزادی تظاهرکنندگان زندانی


در نخستین نشست هیئت دولت عراق با حضور نخست‌وزیر جدید، در اولویت قرار گرفتن پرداخت حقوق بازنشستگان مطرح شد. همچنین با لایحه اخذ وام از داخل و خارج برای جبران کسری بودجه سال ۲۰۲۰ تحت شرایط قانونی توافق شد.

از دیگر مصوبه‌های جدید روز شنبه هیئت دولت عراق، تامین امکانات مورد نیاز در راستای برگزاری انتخاباتی در زمان تعیین شده است. قوانین مرتبط با احزاب و چگونگی فعالیت آن‌ها هم از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت.

مصطفی الکاظمی پس از این نشست و در دیدار خود با سفیر آمریکا در بغداد تاکید کرد که عراق هرگز نقطه شروع تهدید کشور‌های همسایه یا دوست نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار