کمیته روابط خارجی پارلمان عراق استقبال بین المللی و منطقه‌ای از دولت مصطفی الکاظمی را نشانه احیای توازن بغداد در روابط خارجی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری عراق، کمیته روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد استقبال بین المللی و منطقه‌ای از دولت مصطفی الکاظمی ممکن است بتواند توازن در روابط خارجی را به دولت بازگرداند.

رامی السکینی، عضو این کمیته امروز شنبه در گفتگو با این خبرگزاری تصریح کرد: استقبال گسترده بین المللی و منطقه‌ای از دولت الکاظمی قابل قبول است و شاید همین موضوع، توازن در روابط خارجی را به دولت عراق بازگرداند.

وی افزود: مسائل مهمی مانند مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی و همچنین تحقق مطالبات تظاهرکنندگان وجود دارد که دولت الکاظمی باید به آن‌ها بپردازد.

فراکسیون فتح پارلمان عراق پیش از این تایید کرد که نخست وزیر جدید عراق باید برای موفقیت در حل و فصل سه پرونده اصلی دولت خود شامل «پایان دادن به حضور داعش و حمایت از پرونده امنیتی»، «مقابله با بحران اقتصادی»، و «مسئله بهداشت و مقابله با ویروس کرونا» تلاش کند و پارلمان برای پیگیری دستاورد‌ها به صورت دوره‌ای از دولت سوال می‌پرسد.

پارلمان عراق چهارشنبه شب در جلسه‌ای با حضور ۲۳۳ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده، به مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری و برخی از اعضای کابینه رأی اعتماد دادند.

الکاظمی در این جلسه حداکثر آرای موافق را کسب و رسما نخست وزیر جدید عراق شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار