کابینه مصطفی الکاظمی که به تازگی موفق شد رای اعتماد پارلمان عراق را کسب کند، اولین جلسه خود را تشکیل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق روز شنبه و در جلسه کابینه با هیئت وزیران گفت‌وگو کرد. الکاظمی در این جلسه تاکید کرد: «ارزش کار ما دستیابی به موفقیت در اوضاع دشوار و تبدیل بحران به فرصت و امید است».

الکاظمی ضمن اینکه از کابینه خود خواست تا همکاری لازم را در زمینه برگزری انتخابات داشته باشند، تاکید کرد: «از اولویت‌های دولت تامین شرایط امن و سالم برای برگزاری انتخابات است».وی از کمیسیون عالی مستقل انتخابات هم حمایت کرد و این کمیته را شریک واقعی دولت برای دستیابی به انتخاباتی شفاف و عادلانه خواند.

از جمله تصمیمات مهم این نشست، در اولویت قرار گرفتن پرداخت حقوق بازنشستگان بود. همچنین با لایحه اخذ وام از داخل و خارج برای جبران کسری بودجه سال ۲۰۲۰ تحت شرایط قانونی توافق شد.

از دیگر مصوبه‌های جدید روز شنبه هیئت دولت عراق، تامین امکانات مورد نیاز در راستای برگزاری انتخاباتی در زمان تعیین شده است. قوانین مرتبط با احزاب و چگونگی فعالیت آن‌ها هم از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت. 

گفتنی است، مصطفی الکاظمی توانست در روز پنجشنبه اعتماد پارلمان عراق را به کابینه خود جلب کند تا بدین ترتیب مسئله کابینه دولت عراق پس از گذشت چهار ماه حل شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مصطفی الکاظمی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار