شهردار مسکو اعلام کرد که محدودیت‌های اعمال شده برای مبارزه با ویروس کرونا در این شهر تا پایان ماه مه تمدید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه به نقل از «سرگئی سبیانین»، شهردار مسکو، گزارش داد که محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این شهر تا پایان ماه مه تمدید شده است.

ویروس کرونا که در روسیه در مقایسه با سایر کشور‌های جهان بنا بر گزارش‌های رسمی به نسبت دیرتر شیوع یافت، این روز‌ها به اوج شیوع خود رسیده است و هر روز رکورد جدیدتر و عجیب‌تری ثبت می‌کند.

براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با گسترش کرونا در روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۲۳۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کووید-۱۹ در ۸۴ منطقه این کشور به ثبت رسیده است.

طبق این آمار تاکنون ۱۷۷ هزار و ۱۶۰ نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند. این ستاد همچنین گزارش داد که طی شبانه‌روز گذشته ۸۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور فوت کرده‌اند و به این ترتیب آمار کل جانباختگان کرونا در روسیه به ۱۶۲۵ نفر رسیده است.

روز چهارشنبه نیز خبرگزاری تاس گزارش داد «اولگا لیوبیمووا»، وزیر فرهنگ روسیه، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

لیوبیمووا سومین وزیر دولت روسیه است که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود و پیش از او «میخائیل میشوستین»، نخست وزیر و «ولادیمیر یاکوشف» وزیر مسکن روسیه نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از نظامیان این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند؛ پس از انجام تست‌های گسترده در میان نیرو‌های مسلح این کشور از ماه مارس تاکنون، تست یک هزار و ۱۷۷ نفر از نظامیان مثبت اعلام شده است که از این تعداد یک نفر در شرایط وخیم قرار دارد و ۱۴ نفر نیز در شرایط متوسط هستند و بقیه نیز هیچ‌گونه علائمی نداشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار