با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۱۷ اردیبهشت ۹۹ با سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبر‌های انتظامی امروز ۱۷ اردیبهشت ۹۹ خبر‌هایی از جمله دستگیری ۵ ادمین کراش یاب در جیرفت، کلاهبرداری سایبری با اپلیکیشن‌های جعلی، کشفیات مواد مخدر، انهدام باند سارقان منازل و... را مشاهده کنید:

کلاهبرداری با اپلیکیشن‌های جعلی «کرونا»

رئیس پلیس فتا استان کرمان از روش جدید کلاهبرداران سایبری برای سرقت اطلاعات شهروندان با اپلیکیشن‌های جعلی کرونا خبر داد.


سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از بیماری کرونا، با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی کاربران را به نصب نرم‌افزار‌های مخرب با عناوین مختلف مانند کرونایاب و موارد مشابه تشویق کرده و پس از نصب این بدافزار اقدام به سرقت اطلاعات آن‌ها می‌کنند.


این مقام انتظامی افزود: این اپلیکیشن فاقد کارایی لازم بوده و گاهی اوقات به دنبال سرقت اطلاعات هویتی و بانکی کاربران است.


او تصریح کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا وزارت بهداشت و آموزش پزشکی وضعیت سلامت خود را ارزیابی و ثبت کرده و به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، اعتماد نکنند.


سرهنگ یادگار نژاد در خصوص اطمینان نداشتن به این برنامه‌ها افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای تست کرونا در فضای مجازی هیچ نیازی به پرداخت پول حتی به میزان اندک وجود ندارد و چنین سایت‌ها و نرم‌افزار‌هایی حتما با هدف سوءاستفاده ایجاد شده اند.


رئیس پلیس فتا استان کرمان از عموم مردم خواست، هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.

سرقت در تهران کشف در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان از دستگیری یک سارق و کشف یک دستگاه خودروی وانت نیسان سرقت شده از تهران با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.


سرهنگ محمدمهدی کریمی افزود: در پی اعلام مرکز مانیتورینگ استان مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی نیسان از تهران و ورود آن به حوزه استحفاظی استان کرمان سریعاً طرح مهار در شهرستان رفسنجان به اجرا در آمد.


او افزود: در این رابطه سامانه پلاک خوان محل تردد این خودرو را محور"رفسنجان -کرمان"مشخص کرد و بلافاصله ماموران پلیس آگاهی خودروی مورد نظر را در این محور شناسایی و متوقف کرده و راننده آن را که قصد فرار داشت، دستگیر کردند.


فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده روانه دادسرا و خودروی سرقتی به منظور تحویل به صاحبش به توقفگاه منتقل شد، گفت: بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین نقش بسیار زیادی در انجام هر چه بهتر ماموریت‌های پلیس دارد که کشف این خودرو نمونه‌ای بارز از این موضوع است.

دستگیری ۵ ادمین "کراش یاب" در جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از شناسایی و دستگیری ۵ ادمین با عنوان"کراش یاب " در این شهرستان خبر داد.


سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: یکی از پدیده‌های نو ظهور در شبکه اجتماعی اینستاگرام، کراش است که در فضای مجازی بین کاربران رایج شده و به معنای عشق پنهانی و یکطرفه است که این قبیل پیج‌ها به بستری برای روابط پنهان و ابراز علاقه و عشق کاذب تبدیل شده اند.


این مقام انتظامی تصریح کرد: در همین رابطه طی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر انتشار محتوای منافی عفت عمومی در صفحه"کراش" به اسم شهرستان جیرفت، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.


سرهنگ محمدرضایی تصریح کرد: کارشناسان سایبری طی رصد اطلاعاتی خود در مدت زمانی کوتاه موفق به شناسایی ۵ متهم در این رابطه شدند که در یک عملیات ضربتی آن‌ها را دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کردند.


او افزود: یکی دیگر از اتفاقاتی که در این پیج‌ها رخ می‌دهد و تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، انگشت نما کردن یک فرد است، بطور مثال دادن مشخصات جنس مخالف مانند رنگ چشم، نوع لباس پوشیدن، مخفف اسم و فامیل و مشخصات این چنینی توسط گردانندگان این صفحات باعث می‌شود که بدون اینکه فرد از این موضوع خبر دار باشد بین جامعه انگشت نما شود.


فرمانده انتظامی جیرفت به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه عنوان مجرمانه‌ای در فضای مجازی از طریق ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا به آدرس پلیس فتا شهرستان واقع در چهارراه مهمان پذیر -خیابان بینش -ساختمان پلیس فتا مراجعه کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

کشف یک تن و ۱۴۲ کیلوگرم موادمخدر در عملیات‌های پلیس کرمان


فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف بیش از یک تن و ۱۴۲ کیلوگرم انواع موادمخدر در عملیات‌های ۲۴ ساعت گذشته پلیس مناطق مختلف استان گفت: در حوزه پیشگیری و کنترل زمینه‌های وقوع جرائم در کنار عزم جدی و تلاش مضاعف مجموعه انتظامی به مشارکت عمومی نیز نیاز داریم.


سردار عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر گفت: از ابتدای سال جاری با یک سری طرح‌ها و تدابیر عملیاتی در حوزه مبارزه با موادمخدر به شکل بسیار جدی و فراگیر وارد عمل شدیم که بحمدالله همه روزه در ساعات مختلف شبانه روز عملیات‌ها و کشفیات خوبی رقم خورد.


او افزود: در همین راستا طی ۲۴ ساعت گذشته در پی تلاش بی وقفه ماموران پلیس مناطق مختلف استان، هم پوشانی اطلاعاتی رده‌های انتظامی این مناطق و البته به برکت لحظات مقدس ماه مبارک رمضان بیش از یک تن و ۱۴۲ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و در این رابطه ۸ دستگاه خودرو توقیف و بیش از ۱۴ قاچاقچی و افراد مرتبط با باند‌های حمل موادمخدر دستگیر شدند.


سردار ناظری با اشاره به کشف این حجم سنگین موادمخدر در عملیات‌های پلیس شهرستان‌های بافت، عنبرآباد، کرمان، بم و یگان‌های تکاوری شهرستان‌های کهنوج و رودبارجنوب تصریح کرد: ۲۰۰ کیلوگرم از این مواد از نوع حشیش، ۱۰ کیلوگرم از نوع هروئین و مابقی تریاک بوده اند که قطعاً از طریق سوداگران مرگ برای گرفتاری فرزندان این ملت و کشور تهیه و توزیع می‌شده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.