رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: لرستان هفتمین استان کشور از نظر بالابودن میزان متوفیان سوءمصرف مواد بوده است.

آشناگر رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان  درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: سال ۹۷، ۱۳۶ نفر تعداد متوفیان ما بوده اند که از این تعداد ۱۲۶ نفر مرد و ۱۰ نفرزن بودند و در ۹۸ بارشد ۲۰ درصدی ۱۶۸ نفر که ۱۴۴ نفر مرد و ۱۹ نفر زن به علت سوءمصرف مواد مخدر در استان فوت شدند.

او افزود: لرستان هفتمین استان کشور از نظر بالابودن میزان متوفیان سوءمصرف مواد بوده است.

آشناگر ادامه داد: کشفیات انواع مواد مخدر در سال ۹۷، ۸ کیلو و ۴۳۰ بوده است وبا کاهش ۲۳ درصدی به ۶ کیلو و ۵۱۳ گرم کاهش داشته است.

او افزود: با توجه به امر مبارزه با مواد مخدر در استان‌های شرقی افزایش داده شده است به گونه‌ای که در سال ۹۸ بالاترین میزان کشفیات را در طول مبارزه با مواد مخدر در کشور داشتیم و ۷۶ درصد کشفیات در مرز‌های شرقی بوده است.

آشناگر گفت: سال گذشته ۵۴۸ نفر معتادمتجاهر مرد و ۸۷ معتاد متجاهرزن در استان شناسایی وبه مراکز ماده ۱۶ تحویل داده شده است که از این تعدادشهرستان خرم آباد با ۵۲ درصد کل معتادین متجاهر شاهدبیشترین تعداد بوده است.

او اظهارداشت: ۱۳۰ مرکز درمان سرپایی متادون درمانی و ۳۹ مرکز مجاز اقامتی میان مدت کمپ ماده ۱۵ و ۹ مرکز کاهش آسیب در استان وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.