مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در راستای ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله کتاب مرجعی در حوزه ملیله­­­ ی زنجان گردآوری می ­شود.

پژوهش، مستندنگاری و چاپ کتاب مرجع دو زبانه ملیله زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند سه شنبه۱۶ اردیبهشت گفت: کتاب ملیله زنجان به دو زبان فارسی و انگلیسی با همکاری معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به زودی چاپ می ­شود. این کتاب نه تنها به معرفی هنر- صنعت ملیله زنجان می ­پردازند و بیشتر جنبه توصیفی دارد بلکه در این کتاب پژوهش در حوزه ساخت مراحل ملیله زنجان و معرفی آثار برتر در ۱۴۴ صفحه تهیه خواهد شد.

او اضافه کرد:این کتاب یکی از مهمترین و مرجع‌ترین کتاب‌های نگاشته شده در خصوص ملیله و نقوش آن در زنجان خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود:عکاسی میدانی و آتلیه­ای (کارگاه، محصولات و هنرمندان) و درج حداقل ۵۰ تصویر طراحی شده و باکیفیت در کتاب، تهیه فیلم مستند از ملیله به همراه مراحل ساخت آن و مستندنگاری و تهیه­ ی بروشور (دو زبانه) در این پروژه انجام می‌یابد تا اطلاعات کاملی از هنرمندان فعال ملیله کار استان به دست آید.

ارجمند در ادامه بیان کرد:صنعتگران ملیله کار زنجانی پاسداران راستین این هنر جهانی در استان زنجان می­ باشندکه با خلق آثار برجسته و شاهکار‌هایی پیوسته توجه و تحسین گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کنند. این هنر- صنعت هم‌اکنون زینت‌بخش خانه‌ها و انسان‌ها در طول این سال‌ها است.

امیدواریم ثبت جهانی ملیله زنجان باعث افزایش رونق این صنعت- هنر برای صنعت گران این عرصه باشد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.