سخنگوی ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد این کشور تا اوایل تابستان بحران ناشی از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد انتظار داریم بحران شیوع کرونا تا اواسط ماه می ‌فروکش کرده و در ماه ژوئن اوضاع رو به بهبودی برود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت ظرف دو ماه مشکلاتی که شیوع کرونا در کشور بوجود آورده، پایان می‌یابد. فکر می‌کنم (این بحران) بیشتر از این زمان طول نخواهد کشید. زیرا در ایتالیا و اسپانیا نیز دوران اصلی بحران کرونا یک و نهایت یک ماه و نیم به طول انجامید. احتمالا تا اواسط می‌ سختی‌ها را پشت سر گذاشته و اوایل تابستان اوضاع بهتر خواهد شد.

پسکوف تاکید کرد مقامات این کشور به طور هماهنگ برای تدوین اقدامات رفع بحران و عواقب همه گیری کرونا کار می‌کنند. وی افزود بحران و چالش‌های مرتبط با همه‌گیری بی سابقه است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمامی دیدار‌های رودرروی خود را به حداقل رسانده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کند.

سخنگوی کرملین گفت هر مقام یا وزیری که بخواهد با رئیس جمهور دیدار کند، قبل از آن تست ویژه کرونا از او گرفته می‌شود.

ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد تاکنون ۸۷ هزار نفر در روسیه به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان، ۷۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار