پایگاه خبری العربی الجدید از ساخت یک دیوار الکترونیکی پیشرفته به دست نیرو‌های مهندسی ارتش مصر در مرز سینا با نوار غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع بومی مصر اعلام کرد برخلاف دیوار بتنی که ارتش مصر بیش از دو ماه قبل ساخت آن را کرده است، نیرو‌های مهندسی ارتش مصر ساخت یک دیوار الکترونیکی دیگر را در فاصله چند متری از دیوار بتنی در منطقه سینا آغاز کردند.

این منابع اعلام کردند که براساس اطلاعات دریافت شده این دیوار مجهز به سنسور‌های الکترونیکی و دوربین‌های حرارتی است که مانع از دسترسی هر کسی به مرز فلسطین و مصر در ۱۴ کیلومتری گذرگاه کرم ابو سالم تا ساحل دریای مدیترانه می‌شود.

دیوار جدید در چارچوب تلاش‌های مصر برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای نفوذ در مرز بین نوار غزه و سینا، با وجود اقدامات امنیتی است که طی سال‌ها توسط طرف فلسطین انجام می‌شود.

هنوز طرف مصری هیچ واکنش رسمی به خبر‌های حاکی از ساخت دیوار الکترونیکی و اهداف این کار نشان نداده است به خصوص در این مقطع که صحبت از نقش مصر و سینا در معامله قرن است که راه حل نهایی مسئله فلسطین را در سایه همسایگی سینا و نوار غزه را هدف گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار