استاندار کرمان گفت: برخی گروه‌ها و نهاد‌ها در زمان سیل می‌خواهند خارج از مدیریت بحران فعالیت کنند که موجب اشکال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: در سیل ابتدای فروردین در شهرستان‌های جنوبی و روز‌های اخیر در شهداد، مسائلی به وجود آمده که کار را دچار مشکل کرده است.

او با اشاره به اینکه برخی گروه‌ها می‌خواهند مستقل عمل کنند، افزود: تداخل و مبهم شدن مسئولیت‌ها موجب می‌شود معلوم نباشد چه کسی باید پاسخگو باشد.

فدائی با بیان اینکه در مواردی به جای اینکه کار اصل باشد، تبلیغات می‌شود اصل، تصریح کرد: براساس قانون مدیریت بحران، تکلیف هر نهاد و ارگانی در زمان حوادث مشخص است و خدای ناکرده نباید ناهماهنگی موجب شود اصل کار مخدوش بشود.

او با بیان اینکه از نظر ما روال مشخص است، گفت: برخی گروه‌ها و نهاد‌ها می‌خواهند خارج از مدیریت بحران فعالیت کنند که موجب اشکال می‌شود.

استاندارکرمان  با اشاره به ابلاغیه رییس دفتر رییس جمهور به استانداران مبنی بر برخورد قانونی با افرادی که در مسیل ها ساخت و ساز انجام داده اند، افزود: در زمان وقوع حادثه، کارهای فوری باید به هر نحو ممکن حتی با قرض از خزانه انجام پذیرد.

مصطفی موسوی آیت اللهی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان نیز در این جلسه باقدردانی از تلاش دهیاران و اعضای شورا‌های روستایی در سیل شهداد، عنوان کرد: قانون مدیریت بحران تکلیف را مشخص کرده و برخی بدون امکانات در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند در حالی که مسئولان هستند.

 او ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روستای جَهر و انجام مطالعات لازم برای ایجاد دیواره حفاظتی، یادآورشد: با توجه به اینکه تصرفات بالادست روستای جهر مشکلاتی را در سیلاب اخیر به وجود آورد، مقرر شد تا اداره کل منابع طبیعی به این حوزه ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد.

مجید سعیدی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان  نیز گفت: راهداری از ابتدای وقوع حادثه وارد عمل می‌شود و تا کار را انجام ندهند، کسی نمی‌تواند وارد مناطق شود.

 او ضمن قدردانی از اقدامات اعضای ستاد مدیریت بحران استان، گفت: در نخستین دقایق وقوع حادثه، نیروهای جمعیت هلال احمر، اداره کل راهداری و نیروهای توزیع برق شمال استان، وارد منطقه شده و اقدامات لازم را انجام دادند.

 مجید سعیدی با اشاره به مستقر شدن ۴ دیزل ژنراتور از سوی شرکت توزیع برق شمال استان برای برطرف شدن مشکلات برق و آب در منطقه، افزود: تیرهای برق آسیب دیده از سوی شرکت توزیع برق شمال استان اصلاح و تعویض شدند.

او با اشاره به اینکه در مجموع هشتاد واحد مسکونی در منطقه تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته است، افزود: نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه مستقر هستند و قرار است امروز، میزان خسارت های وارده را ارزیابی و برآورد کنند. 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان از اصلاح و بهسازی ۳ هزار و ۶۰۰ متر، لوله گذاری شبکه آب در منطقه خبر داد و تصریح کرد: در پی وقوع سیلاب در منطقه، ۱۸ واحد دامی و حدود ۲۲ رشته قنات از چهل تا صد درصد تخریب، ۱۲۰ دام سبک و ۱۵ دام سنگین تلف شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه ۴۲ تا ۴۵ میلیارد تومان به حوزه کشاورزی و دامی خسارت وارد شده است، افزود: با اجرای اقدامات اصولی از سوی دستگاه های اجرایی خدمات رسان، می توان شاهد مشکلات کمتر در هنگام وقوع حادثه باشیم.

علی بابایی، فرماندار کرمان نیز در ادامه این جلسه اقدامات صورت گرفته در سیلاب اخیر را نماد همکاری و همدلی دانست و گفت: مواد غذایی و اقلام امدادی در ساعات اولیه وقوع سیل توزیع شده است.

او با اشاره به اعزام ۱۰ دستگاه کامیون و ۲ دستگاه لودر به همت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به منطقه، افزود: پس از وقوع سیلاب کار آبرسانی با تانکر انجام شد و از مجموع ۳۷ تیر برق شکسته و معیوب منطقه شهداد تا ظهر امروز فقط سه مورد دیگر باقی مانده است. 

در این جلسه اعلام شد: ۳ هزار و ۶۰۰ متر اصلاح و  بهسازی لوله گذاری شبکه آب انجام شده و هنوز روستای پشوئیه مشکل دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار