مدیریت بحران استان کرمان از قطع ۲۵ راه ارتباطی روستایی بر اثر جاری شدن سیل در بخش شهداد و گلباف خبر داد.

قطع راه ارتباطی ۲۵ روستا بر اثر جاری شدن سیلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت:  سامانه بارشی که از روز گذشته فعالیت خود را در مناطق مختلف استان آغاز کرده است ، از ساعت پایانی شب گذشته و بامداد امروز جمعه موجب  جاری شدن سیل در بخش شهداد و گلباف از توابع شهرستان کرمان شده است.

او با بیان اینکه این سیل خسارات زیادی را به راه‌های این منطقه، واحد‌های مسکونی و حوزه کشاورزی وارد کرده است گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر استان در منطقه حضور دارند و در حال امدادرسانی و تخلیه آب منازل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با عنوان اینکه در حال حاضر ۲۵ راه ارتباطی روستایی در منطقه قطع شده است ادامه داد: قطعی برق در برخی مناطق و آبگرفتگی منازل روستایی را هم شاهد هستیم.

او با بیان اینکه سیل بامداد امروز در شهر اندوهجرد هم خساراتی را به زیرساخت‌ها شهری و تأسیسات شهری وارد کرده است گفت: تعدادی از باغات و نخیلات این منطقه هم متأسفانه دچار آبگرفتگی و تخریب شدند.

سعیدی از قطع راه ارتباطی سیرچ – شهداد، شهداد - اندهجرد و تعدادی از راه‌های روستایی در این منطقه خبر داد و گفت: عوامل راهداری از ابتدای وقت امروز در منطقه حضور دارند و این محور‌ها در حال بازگشایی هستند و سایر عوامل نیز به منطقه اعزام شدند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان گفت: با نصب سه دستگاه دیزل ژنراتور برق روستاهای سیلزده کشیت، حجر و پشتوییه در شهداد این استان وصل شد.

۴ سال پیش

فرماندار کرمان برآورد اولیه از میزان خسارت سیلاب به شهداد را حدود ۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

۴ سال پیش
راه ارتباطی ۱۵روستای سیل زده کرمان بازگشایی شد

به گفته احسان عراقی‌زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از ۱۷روستایی که در منطقه شهداد و روستاهای مجاور بر اثر سیل راه ارتباطی شان طی ۲۴ساعت گذشته قطع شده بود، تعداد ۱۵ مسیر آن گشوده شده و دو محور دیگر نیز در حال بازگشایی است.

 عراقی‌زاده  افزود: مسیر «جهر – کشیت» و «کشیت – هرمک» نیز  که  به دلیل وجود آبنماها بسته شده بود هم اکنون با حضور نیروهای امدادی در حال بازگشایی است.

او اضافه کرد: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت اخیر در شمال استان کرمان بسیاری از راه‌های روستایی بخش گلباف و شهداد از توابع شهرستان کرمان دچار خسارت شده اند.

عراقی زاده ضمن تشریح میزان خسارات احتمالی به محورهای و ابنیه های فنی  در پی جاری شدن سیلاب در منطقه  شهداد  اظهار داشت : برآورد اولیه ما این است که حدود ۸ میلیارد تومان جاری شدن این سیلاب به راه‌های شمال استان خسارت وارد کرده اما میزان دقیق خسارت در دست بررسی است.

به گفته عراقی زاده حجم بارندگی شب گذشته در کرمان بسیار زیاد بوده به‌طوری‌که از همه ارتفاعات آب به مناطق پایین دست سرازیر شده است لذا حجم سیلاب بسیار زیاد بوده و جاده‌ها را حتی آنهایی که آبنما نیز نبوده اند، تخریب کرده است.

۴ سال پیش

رئیس جمعیت هلال احمر شهداد از توزیع سبدغذایی به سیل زدگان در روستا‌های شهداد خبرداد.

۴ سال پیش

استاندار کرمان از امدادرسانی هوایی به مردم سیل‌زده شهداد خبر داد و گفت: امدادرسانی به مردم سیل‌زده منطقه از لحظات اولیه وقوع سیل آغاز شده است.

قطع راه ارتباطی ۲۵ روستا بر اثر جاری شدن سیل در بخش شهداد و گلباف/امداد رسانی به ۸۷ نفر در مناطق سیل زده کرمان

۴ سال پیش

رییس پلیس راه جنوب استان کرمان گفت : تمامی راه‌های شمال و جنوب استان کرمان به جزء ۳ راه روستایی در حوزه شهرستان رودبار جنوب باز است.

۴ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به ۸۷ نفر آسیب دیده از سیل در شهر‌های راین، گلباف، شهداد و ماهان از بامداد امروز صبح جمعه ۲۹ فروردین ماه جاری خبر داد.

قطع راه ارتباطی ۲۵ روستا بر اثر جاری شدن سیل در بخش شهداد و گلباف/ امداد رسانی به منازل آسیب دیده ادامه دارد

۴ سال پیش

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) شهداد از جاری شدن سیلاب در روستا‌های کریم آباد، هاشم آباد، مختارآباد و علی آباد مظفری شهداد خبرداد.

قطع راه ارتباطی ۲۵ روستا بر اثر جاری شدن سیل در بخش شهداد و گلباف/ امداد رسانی به منازل آسیب دیده ادامه دارد

۴ سال پیش

فرمانده سپاه زرند گفت: ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در روستای چاه حسن از توابع منطقه سیل زده زهکلوت در مدت کمتر از ۴ روز احداث شد.

۴ سال پیش

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار