فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امسال در مناطق رودبار جنوب، ریگان و شهداد استان کرمان شاهد سیل بوده ایم، از برخی اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان در این سیل ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیل مهربانی سپاه در سیل های کرمان سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم اهدای لوازم خانگی برای مردم سیل زده ده رضای شهرستان ریگان در بم گفت: در منطقه رودبار و ده رضای ریگان اقدامات اولیه لازم در خصوص امداد و نجات، مهندسی، لایه روبی و ضدعفونی انجام شد و منازلی که دچار آسیب شده بودند و وسایل زندگیشان از بین رفته بود، بررسی شد.

او افزود: امروز در منطقه ده رضا شهرستان ریگان، براساس شناسایی‌های انجام شده کالا‌های مورد نیاز مردم سیل زده تهیه و در اختیار مردم عزیز و بزرگوار و کم توقع این شهرستان قرار گرفت. 

سردار معروفی گفت: در مناطق سیل زده ۲۰ روستا با تعداد یک هزار و ۵۰۰ خانوار و با جمعیت حدود ۶ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته اند که نحوه خسارت در این روستا‌های حیدر آباد، ده رضا و حسین آباد متفاوت است.

 او تصریح کرد: کاروانی که از قرارگاه مرکزی شهر بم سپاه ثارالله استان کرمان به سمت روستای ده رضا برای توزیع لوازم مورد نیاز این منطقه روانه شده است دارای اقلامی از جمله : ۲۰ یخچال ۱۳ فوت، ۸۰ تخته فرش، ۳۵ عدد اجاق گاز، ۱۶۰ قطعه موکت ۹ متری، ۵۵ سرویس قابلمه ۷ پارچه و ۳۵ پنکه ایستاده است که ارزش ریالی این اقلام، تقریبا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاه ثارالله استان کرمان در منطقه ده رضا و در کنار مردم ایستاده است و  هم اکنون نیرو‌های سپاه استان درحال انجام کار‌های عمرانی این منطقه است، گفت: ما به دنبال این هستیم که برای رفع محرومیت مناطق از جمله ریگان، فهرج و نرماشیر اقداماتی را انجام دهیم.

او اظهار کرد: همزمان گروه‌های جهادی، مردم این استان، پاسداران و بسیجیان از روز گذشته در منطقه شهداد برای خدمات دهی حضور دارند و در حال لایه روبی و خالی کردن آب حاصل از سیلاب از منازل مردم در  بخش شهداد هستند.

سردار معروفی با بیان اینکه مردم کرونا را جدی بگیرند و حضور مومنانه در رزمایش کمک مومنانه داشته باشند، بیان کرد: جمعیت عظیمی از مردم چه مشاغل مختلف و چه مردمی که شغل کوچکی داشتند از جمله کارگری که روزمرگی خود را با این کار می‌گذراند، به واسطه کرونا دچار آسیب شده اند.

او افزود: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای انفاق است و در این ماه با تاسی از امام علی علیه السلام و با الگوگیری از امام حسن مجتبی علیه السلام همت کنیم تا کار بزرگ مومنانه‌ای بدون منت و با اخلاص برای مردم کم برخوردار و افرادی که کرونا باعث شد تا شغل خود را از دست دهند، انجام دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله  استان کرمان گفت: از مردم مؤمن استان کرمان که احسان و نیکی خود را در هشت سال دفاع مقدس، زلزله بم و سیل‌ها ثابت کرده اند، می خواهیم این بار نیز به کمک خانواده‌های محروم بیایند و دل این مردم عزیز را شاد کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.