مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: ۱۲.۵ تن اقلام معیشتی زیستی،۱۵۰۰ بسته آب معدنی،۳۰۰ تخته پتو و آب معدنی وسه روز غذای گرم در مناطق سیل زده شهرستان کرمان توزیع شده است.

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: اکنون آبگرفتگی منازل مردم رفع شده و گل و لای آن در حال تخلیه است، و تا کنون ۱۰۰ خانوار در روستا‌های جهر و امیر آباد شهداد اسکان موقت داده شده اند.

او افزود: تمامی راه‌های روستایی مسدود شده مناطق متاثر سیل بازگشایی، شبکه برق مناطق وصل شده است.

سعیدی تصریح کرد: شبکه آب روستا‌های سیل زده نیز وصل شده و تنها در روستای جهرو پشوئیه هنوز شبکه آب وصل نشده است که نیرو‌های آب و فاضلاب هم اکنون درحال انجام کار می‌باشند ضمن آنکه تانکر‌های آبرسانی در این روستا هم اکنون مستقر هستند و آبرسانی به صورت سیار در حال انجام است ..

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به تلفات دام در مناطق سیل زده گفت: ۱۲۰ راس دام سبک و ۱۱ راس دام سنگین در این سیل تلف شده است و به صورت بهداشتی دفن شده اند.

اوبا اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نیز ۸ سرویس بهداشتی سیار در روستا‌های جهر و امیرآباد مستقر کرده است افزود: با کمک نیرو‌های اداره ارتباطات شبکه فیبر نوری تقویت شده است.

سعیدی تصریح کرد: همچنین طبق برآورد اولیه، ۱۳۵ واحد مسکونی در روستا‌های سیل زده، دچار آسیب جدی شده اند، در بخش راه سه و نیم میلیارد تومان، در بخش شبکه آب ۷۵۰ میلیون تومان، در بخش کشاورزی، ۷۸۰ هکتارمزرعه، ۲۲ رشته قنوات و ۸۰ درصد کانال‌های آبرسانی خسارات دیده اند.

او اظهار کرد: کار برآورد خسارت سیل در مراحل پایانی است و به محض در یافت اطلاعات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می دهیم.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار