نحوه کاریابی از طریق دستیار هوشمند شرکت آمازون

در این گزارش به مهارت‌های مختلف الکسا پرداخته شده که کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها مشاغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها با افزایش جمعیت جهان و وجود حرفه‌های متنوع، یافتن یک شغل مناسب برای افراد بسیار دشوار است. از آنجا که هر شخص نیز هدف شغلی خاصی را دنبال می‌کند، سختی یافتن محل کار مناسب دو چندان می‌شود.

همچنین مراجعه به سایت‌های شغل‌یابی همیشه جوابگو نیست چرا که فرد یا از زمان کافی برای گشتن به دنبال شغل‌ها در تمامی روزها برخوردار نیست و یا آگهی‌های مناسب برای فرد بسیار قدیمی شده‌اند و او هیچ وقت به آن‌ها نمی‌رسد. در این زمان حضور یک سیستم جست‌وجوگر قدرتمند و هوشمند که بتواند بسته به خواسته‌های افراد به جست‌وجو بپردازد بسیار مفید و موثر است و می‌تواند کار خیلی از افراد را آسان سازد. چه فرد تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشد و یا بخواهد محل کار خود را از جایی به مکانی جدید تغییر دهد، وی به منابع وسیعی نیاز دارد تا در آن‌ها موقعیت‌های شغلی را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را تحت نظر داشته باشد.

نحوه کاریابی توسط دستیار هوشمند شرکت آمازون /// گزارش

حتی اگر شخص مراجعی مانند سایت LinkedIn را نیز مورد نظر داشته باشد، بد نیست که منابع مختلف را نیز تحت نظارت بگیرد تا شاید شغل بهتری در یکی از آن‌ها به چشم وی بیاید. یکی از راه‌های خوب برای دسترسی به این منابع دستیار هوشمند شرکت آمازون است که مهارت‌های مختلفی برای پیدا کردن یک شغل مناسب را در خود جای می‌دهد. برای مثال با قابلیتی مانند Career Advisor، الکسا چندین سوال مختلف از فرد مورد نظر می‌پرسد تا شغل مورد علاقه وی را پیدا کند.

مهارت‌های الحاقی مانند Job Finder و Job Search به افراد کمک می‌کند که پیشنهادات شغلی جدیدی که روزانه به ایترنت اضافه می‌شوند را در اختیار کاربر قرار دهد. این دستیار هوشمند حتی قدار است تا به دارندگان خود کمک کند تا سمت شغلی مورد نظرشان را در هر نوع شغلی که می‌خواهند پیدا کنند. همچنین الکسا با وجود مهارت Interview Prep به کاربران برخی از کلیدی‌ترین رفتار‌ها و راهنمایی‌های مورد نیاز برای ارائه یک مصاحبه خوب را می‌دهد. در ادامه این گزارش مهارت‌های قدرتمند و کارآمد الکسا مورد بررسی قرار گرفته و به میزان لازم راجع به آن‌ها توضیح داده شده است.


فعال‌سازی مهارت‌های شغلی

دارندگان دستیار هوشمند شرکت آمازون می‌توانند مهارت‌های شغلی را بر روی هر مدلی از دستگاه صوتی الکسا فعال سازند، اما آن‌ها نیاز دارند تا در ابتدا یک الی چند مهارت مشخص را فعال سازند. برای این کار، فرد باید برنامه الکسا را باز کرده، داخل قسمت Skills رفته و سپس به بخش Categories مراجعه کنند.

نحوه کاریابی توسط دستیار هوشمند شرکت آمازون /// گزارش

در آن بخش، شخص باید به دسته بندی Business and Finance مراجعه کند. در بین مهارت‌هایی برای پیدا کردن سهام و سرمایه‌گذاری، نمونه‌هایی برای پیدا کردن شغل و کار قرار داده شده است.بخش Education and Refrence نیز گاهی مهارت‌های یافتن شغل‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند برای آگاهی از اطلاعات بیشتر این مهارت‌ها در بخش اطلاعاتشان، از جزئیات کاربری آن‌ها مطلع شوند.


مهارت Career Advisor

افرادی که از دستیار هوشمند شرکت آمازون در خانه‌های خود برخوردار هستند می‌توانند به گفتن " Alexa, Open CareerAdvisor" به الکسا دستور دهند تا این برنامه کمکی را باز کند. هدف این برنامه آن است که کاربران بتوانند اهداف شغلی خود را بیان کرده و کاری مشابه به شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. دستیار صوتی مورد نظر، الکسا از کاربر خود 26 سوال مختلف می‌پرسد تا ترجیحات شغلی هر فرد را مشخص کند و به خوبی از آن‌ها با خبر شود.

نحوه کاریابی توسط دستیار هوشمند شرکت آمازون /// گزارش

این سوالات به نظر سنجی شباهت دارند و فرد باید از نمره 1 الی 5 را برای پاسخ دادن به سوالات پرسیده شده انتخاب کند. پس از انجام تمامی پرسش‌های مورد نظر، الکسا به جست‌وجوی خود در بین شغل‌های مورد نظر می‌پردازد و پس از مدتی، در صورت وجود یک شغل ایده‌آل برای کاربر، آن را به وی معرفی می‌کند تا عملیات مورد نیاز برای استخدام را صورت دهد.


قابلیت Job Finder

کاربران و دارندگان الکسا با بیان "Alexa, Open Job Finder" به برنامه‌ دیگری برای پیدا کردن شغل دسترسی پیدا می‌کنند. این مهارت بیشتر بر روی محل زندگی افراد تمرکز دارد، در نتیجه دستیار صوتی شرکت آمازون از کاربر خود محل زندگی وی را می‌پرسد. در ادامه کاربران می‌بایست اطلاعاتی از شغل و یا سمتی که به آن علاقه دارند در اختیار الکسا بگذارند تا بتواند جست‌جو را تکمیل کند.

نحوه کاریابی توسط دستیار هوشمند شرکت آمازون /// گزارش

گفتنی است افراد قادرند تا محل مورد نظر را مکانی اعلام کنند که قصد دارند در آینده به آن‌جا نقل مکان کنند، در این صورت الکسا مشاغل موجود در یک منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از پاسخ به سوالات مطرح شده توسط الکسا، این دستیار صوتی به کاربر خود مشاغلی که در محدوده مشخص شده با مشخصات مذکور مطابقت داشته باشد را ارائه می‌دهد.


مهارت Remote Jobs برای مشاغل از راه دور

همانند مهارت‌های پیشین، کاربر باید برای دسترسی به این برنامه نیز از دستیار صوتی آمازون بخواهد تا مهارت مورد نظر را باز کند. در نتیجه کاربر با گفتن" Alexa Open Remote Jobs" می‌تواند به هدف خود برای دسترسی به برنامه برسد. این مهارت به کاربران خود کمک می‌کند تا مشاغلی که از راه دور نیز امکان همکاری با آن‌ها وجود دارد را پیدا کنند. در ابتدا الکسا از افراد نوع شغل مورد نظر را می‌پرسد.

نحوه کاریابی توسط دستیار هوشمند شرکت آمازون /// گزارش

پس از آن که کاربر جواب سوال را داد این سیستم دستیار صوتی به فرد نام یک شغل را می‌گوید و شخص در صورت تمایل به دانستن اطلاعات بیشتر، می‌تواند درباره اطلاعات بیشتر سوال بپرسد. در این صورت دستیار صوتی شرکت آمازون یا اطلاعات را به کاربر بیان می‌کند و یا آن‌ها را به برنامه الکسا در گوشی‌های هوشمند می‌فرستد تا کاربر شخصا مطالعه کند. در صورت عدم تمایل کاربر به شغل پیشنهاد شده وی می‌تواند به شغل پیشنهادی بعدی مراجعه کند.


برنامه الحاقی Goverment Jobs

همانطور که از نام این مهارت الحاقی پیداست، این برنامه برای جست‌وجو و یافتن شغل‌های دولتی قرار داده شده است. کاربر می‌تواند به همان نحو که برنامه‌های پیشین را باز می‌کرد، وارد این مهارت شود و از الکسا بخواهد تا به دنبال مهارت‌های لازم بگردد. در ابتدا این دستیار صوتی هوشمند از کاربر نام شهرش را می‌پرسد و سپس تمامی مشاغل دولتی موجود در آن منطقه و یا شهر را به فرد رائه می‌دهد.

نحوه کاریابی توسط دستیار هوشمند شرکت آمازون /// گزارش


مهارت کمکی Interview Perp

این مهارت الحاقی بر خلاف موارد پیشین به پیدا کردن یک شغل مشخص کمک نمی‌کند. تمرکز و هدف اصلی Interview Perp آن است که فرد از مهارت‌ها و نکات مهمی که در یک مصاحبه شغلی لازم می‌شود با خبر باشد. کاربر مانند نمونه‌های قبلی با گفتن" Alexa Open Interview Perp" می‌تواند به برنامه مورد نظر دسترسی پیدا کند و سپس الکسا به فرد کمک می‌کند تا وی یک مصاحبه درست را ارائه دهد.

نحوه کاریابی توسط دستیار هوشمند شرکت آمازون /// گزارش

کاربر می‌تواند با توجه به این برنامه از الکسا سوالاتی در رابطه با مصاحبه شغلی بپرسد تا این سیستم هوشمند به او کمک کند جواب بهتری را برای پاسخ دادن به آن‌ها در اختیار خود داشته باشد. سوالات مد نظر گرفته شده می‌توانند بسیار جزئی و یا کاملا کلی باشند. این مهارت در رابطه با اکثر مشاغل می‌تواند مشاوره دهد و به افراد کمک کند. هکچنین اگر کاربری در آینده نزدیک مصحبه شغلی دارد می‌تواند از این برنامه مشاوره بگیرد تا برای رویارویی با آن آمااده شود.

گزارش از امین وصالی


بیشتر بخوانید: عدم اطلاع ترامپ از اقدامات مهم شرکت‌های اپل و گوگل


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار