عدم اطلاع ترامپ از اقدامات مهم شرکت‌های اپل و گوگل

طبق اطلاعات به دست آمده به نظر می‌آید که دونالد ترامپ از اقدامات پیش آمده در آمریکا برای مبارزه با کرونا اطلاعی ندارد.

عدم اطلاع ترامپ از اقدامات مهم شرکت‌های اپل و گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته بود که خبر همکاری گوگل و اپل برای مقابله با ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس این همکاری قرار شده بود دو سیستم عامل iOS و اندروید آمار تماس‌ها و مخاطبین کاربران را به منبعی ارسال کند و اطلاعات ارسال شده از سوی گوشی‌ها برای چند هفته در یک پایگاه ذخیره شوند؛ پس از ذخیره شدن این اطلاعات، در صورتی که یکی از افرادی که کاربر با آن‌ها در تماس بوده یا ارتباط داشته است به ویروس کرونا مبتلا شود؛ کاربر نیز از این موضوع با خبر خواهد شد و باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

لازم به ذکر است که قرار شده است این اطلاعات هر پنج دقیقه یکبار جمع آوری شوند اما اطلاعات جمع آوری شده هرگز در جایی منتشر نخواهد شد و کاربران نباید نگران فاش شدن اطلاعات خود باشند. اما به تازگی دونالد ترامپ اعلام کرده است بسیاری از کاربران از وجود داشتن این سرویس ناراضی خواهند بود و نگران فاش شدن اطلاعات خود هستند. روز گذشته دونالد ترامپ در سخنرانی خود اعلام کرده است که" این سرویس کاملا مفید خواهد بود و برای بسیاری از افراد کار آمد است اما امکان دارد این عملیات جدید دو شرکت آمریکایی را برخی از کاربران دوست نداشته باشند ولی در کل می‌توان گفت این کار یکی از اقدامات شگفت انگیز شرکت‌های ما است.

عدم اطلاع ترامپ از اقدامات مهم شرکت‌های اپل و گوگل

آنچه که از صحبت‌های رییس جمهور آمریکا برداشت می‌شود این موضوع است که وی اصلا متوجه نشده دو شرکت اپل و گوگل قصد دارند چه کاری انجام دهند و اطلاعاتی که از کاربران ذخیره می‌شود هرگز باعث نقض خریم شخصی آن‌ها نخواهد شد؛ چرا که اطلاعاتی که اپل و گوگل قصد جمع آوری آن‌ها را دارند صرفا به بیماری کرونا مربوط می‌شود و دونالد ترامپ صرفا از انجام این سخنرانی قصد داشته است اعلام کند که در اطلاع اتفاقات و تصمیمات گرفته شده در کشور خود است اما از جزییات آن‌ها خبر ندارد.


بیشتر بخوانید: همکاری گوگل و اپل برای کنترل ویروس کرونا


همچنین برنامه در حال ساخت گوگل و اپل هنوز به طور کامل طراحی نشده و قرار است در آینده‌ای نزدیک به گوشی‌های این دو شرکت اضافه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت اپل ، شرکت گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار