همکاری گوگل و اپل برای کنترل ویروس کرونا

اپل به همراه شرکت گوگل قصد دارند تا پلتفرمی جدید تولید کنند که می‌تواند با استفاده از بلوتوث گوشی‌های هوشمند مخاطبین را در زمان شیوع ویروس کرونا ردیابی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بهترین راه‌های مبارزه با ویروس کرونا پس از قرنطینه، استفاده از برنامه‌هایی است که می‌توان از طریق آن‌ها ارتباط و عبور مرور افراد در شهر را ردیابی کرد.

در حال حاضر یک برنامه با استفاده از فناوری بلوتوث توانسته نتایج بسیار کارآمدی را در آسیا به محققان ارائه کند. دانشمندان توانسته‌اند تا از این طریق متوجه شوند افراد با چه اشخاصی در ارتباط هستند و همچنین چه افرادی نیاز دارند تا به آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا را انجام دهند.

جزئيات ردیابی افراد از طریق بلوتوث‌ گوشی‌های هوشمند

شرکت‌ اپل به همراه گوگل اخیرا اعلام کرده‌اند که آن‌ها بر روی توسعه و پرورش برنامه‌ای هستند که مانند نرم افزار مذکور در آسیا فعالیت کند. آن‌ها سعی دارند تا برنامه ردیابی مخاطبین را در یک قالب جدید و مختص به خودشان تولید کرده و در روز‌های آینده وارد بازار کنند. سیستم در نظر گرفته شده به نحوی فعالیت می‌کند که امکان همکاری سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید را با هم می‌دهد.

همکاری گوگل و اپل برای کنترل ویروس کرونا

این سیستم همچنین دسترسی‌های لازم را به مراکز درمانی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیر دولتی می‌دهد تا آن‌ها بتوانند در این ردیابی همکاری‌های لازم را انجام دهند و خطر شیوع ویروس کرونا را کاهش دهند. گفته می‌شود که برنامه در نظر گرفته شده قرار است تا ماه می آماده فعالیت شود و در همان زمان نیز به دست کاربران برسد. گوگل و اپل همچنین قصد دارند تا در همکاری‌های خود عملکرد برنامه مورد نظر را اساسی‌تر جلو ببرند و پلتفرمی قدرتمند تولید کنند.

آن‌ها همچنین اظهار داشتند که برنامه در حال ساخت تمامی نکات مرتبط با حریم خصوصی را رعایت می‌کند و با شفافیت جلو می‌رود تا رضایت و اعتماد کاربران برآورده شود. با این حال برنامه مذکور قرار است تا با سیستمی گسترده‌تر از نرم افزار‌ها، دولت‌ها و همچنین مراکز درمانی در ارتباط باشند. بر اساس گفته‌های شرکت گوگل ‌آن‌ها به صورت عمومی اطلاعات فعالیت‌های خود را با مخاطبین و کاربران به اشتراک خواهند گذاشت. این فعالیت نیز تلاشی دیگر از شرکت‌های دنیای فناوری برای مبارزه با ویروس کرونا است.


بیشتر بخوانید: اطلاعات جدید از جایگزین تبلت‌های Samsung Tab S6


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار