بر اساس برخی گزارشات تایید نشده، اختلافات سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله حل شده و عبدالله سمت ریاست شورای مصالحه را پذیرفته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس برخی گزارشات تایید نشده، اختلافات سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله حل شده و طرفین به یک توافق دست یافته اند.

بر اساس گزارشات، صلح، حکومتداری و اصلاحات سه بخش عمده توافقنامه اشرف غنی و عبدالله عبدالله است.

گفته می شود عبدالله سمت ریاست شورای مصالحه که توسط اشرف غنی پیشنهاد شده بود را پذیرفته و قرار است به همراه تیم خود رهبری روند صلح با طالبان را به عهده بگیرد.

بر اساس این گزارش، اشرف غنی تنها یک عضو این شورا خواهد بود و این شورا تمام مسائل مربوط به صلح را پیش خواهد برد. مقر این شورا نیز در قصر سپیدار خواهد بود.

گزارشات تایید نشده افزوده اند که بر اساس این توافق، معاونان عبدالله به عنوان اعضای ویژه شورای مصالحه خواهند بود و وزارت دولت در امور صلح نیز به عنوان دبیرخانه این شورا کار خواهد کرد. همچنین شورای مصالحه یک اداره مستقل خواهد بود و به رئیس این شورا اختیاراتی همانند معاونان رئیس جمهور داده خواهد شد.

گفته می‌شود که عبدالله عبدالله، انورالحق احدی و برخی دیگر از بزرگان تیم ثبات و همگرایی این توافق را پذیرفته‌اند؛ اما صلاح الدین ربانی، احمد ضیا مسعود و برخی چهره‌های دیگر این تیم هنوز این طرح را نپذیرفته و بر تشکیل صدارت اجرایی تاکید دارند.

تاکنون هیچ یک از طرف ها به طور رسمی این توافق را تایید نکرده است.

یادآوری می کنیم که اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخاباتی افغانستان اخیرا همزمان به عنوان رئیس جمهور مراسم تحلیف برگزار کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.