همزمان با سراسر کشور، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان دوره ابتدایی (شاد) از ۲۱ فروردین ماه جاری در مدارس استان آغاز و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در جمع خبرتگاران گفت: با پیگیری‌های مستمر وزیر آموزش و پرورش و همکاری وزارت ارتباطات، دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، مساعدت دانشگاه صنعتی شریف و تلاش شبانه‌روزی تیم فنی، اقدامات اجرایی و حقوقی پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش بنام SHADAP با مالکیت و مدیریت وزارت آموزش و پرورش در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.

او با بیان اینکه از پنج شنبه ۲۱فروردین ماه ۹۹ ورود مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش امکان پذیر و فراهم شده است، افزود: مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را با مراجعه به آدرس‌‏http://Shaddl.medu.ir دریافت و نصب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی شاد، توسط معاونت آموزش ابتدایی به شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ و بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده مراحل اجرایی کار در حال انجام است، افزود: در طی دو روز گذشته مدیران مدارس ابتدایی استان ضمن نصب اپلیکشن شاد، اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

به گفته قربانی زمان و نحوه ورود و بهره‌برداری مدارس متوسطه در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) متعاقبا اعلام و اجرایی خواهد شد.

او به ویژگی‌های شبکه اجتماعی دانش‌آموزان اشاره کرد و با بیان اینکه این شبکه متعلق به آموزش و پرورش و تحت مالکیت و مدیریت وزارتخانه است، تصریح کرد: امنیت آن از جنبه‌های اخلاقی، حفظ داده‌ها، اطلاعات و محتوا‌های تولید شده بسیار بالاتر است و کیفیت این شبکه از حیث سرعت نقل و انتقال داده‌ها در حد شبکه‌های اجتماعی خارجی، ولی بسیار ارزانتر از آن‌ها و دسترسی به آن نیز سهل‌تر است.

قربانی اضافه کرد: پایداری این شبکه و پشتیبانی رایگان از آن در راستای مسوولیت اجتماعی اپراتور همراه اول بمدت ۱۵ سال توسط این اپراتور تضمین شده است و این شبکه قابلیت اتصال نامحدود نرم افزار‌های کاربردی دیگر که توسط آموزش و پرورش و یا بخش خصوصی تولید می‌شود را دارد و اطلاعات معلمان و دانش‌آموزان در این شبکه کاملا محفوظ بوده و امنیت اطلاعات آن توسط تیم فنی دانشگاه شریف تضمین شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.