آموزش دانش آموزان مدارس روستایی که به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند یک دغدغه است.

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با بیان اینکه، در شرایط کنونی که مدارس دچار تعطیلات اضطراری شده اند مسئولان  با استفاده از فضای مجازی اقدامات ارزشمند و تلاش‌های موفقیت آمیز انجام داده اند، گفت: از زحمات کلیه همکاران تلاشگر تشکر می‌کنم.

اوبا اشاره به اینکه از طرف وزارت در کنار آموزش‌های تلویزیونی، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان نیز در حال آماده شدن است تا در فضای اختصاصی که متعلق به آموزش و پرورش است، جریان آموزش مدیریت شود، اظهار داشت: مقرر بود از ۱۶ فروردین جاری فعالیت شبکه اغاز شود که به علت مشکلات فنی، راه اندازی آن به تعویق افتاد، که ضرورت دارد به همکاران اطلاع رسانی شود تا روند آموزش‌های مجازی خود را به روشی که تاکنون انجام داده اند، ادامه دهند.

عبدالهی نکته دیگر حایز اهمیت را ارتباط دانش آموزان با معلمان و تداوم جریان یادگیری و تعیین تکالیف مهارت محور و بازخورد آن به دانش آموزان توسط معلمان عنوان و تصریح کرد: همکاران را تشویق کنیم تا با ارایه آموزش‌های خلاقانه و متنوع، جذابیت تدریس و آموزش‌ها را بالا ببرند.

او افزود: از طرفی انتظار می‌رود که مدیران مدارس نیز بر عملکرد معلمان و دانش آموزان نظارت داشته باشند و همکاران ادارات نیز به ویژه در حوزه آموزش بر استمرار فرایند آموزش مدارس نظارت داشته باشند و اقدامات را دنبال کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه موضوع دیگری که دغدغه اصلی ماست *آموزش دانش آموزان مدارس روستایی است* که به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند گفت: انتظار می‌رود راهبران آموزشی و تربیتی، میزان بهره مندی دانش آموزان روستایی از محتوای تولیدی استان را رصد و زمینه ارتباط معلمان با دانش آموزان را به شیوه‌های ممکن فراهم نمایند، تا با ارایه تکالیف مهارتی به دانش آموزان و دادن بازخورد‌های مناسب اطمینان حاصل کنیم که هیچ دانش آموزی از دسترسی به آموزش محروم نباشند.

او افزود: اقدام دیگری که می‌توانیم برای روستا‌هایی که به شبکه آموزش دسترسی ندارند، انجام دهیم، این است که تدریس دروس شبکه آموزش را بر روی لوح فشرده تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

عبداللهی در ادامه گفت: اقدام دیگر برای دانش آموزان روستایی، تهیه بسته‌های آموزشی مکتوب در قالب درسنامه خود آموز به صورت گام به گام و به زبان ساده در قالب مثال‌های ساده و روان دروس برای دانش آموزان ارایه شود و در هر قسمت دانش آموز به صفحه کتاب درسی ارجاع داده شود.

معاون آموزش ابتدایی استان در ادامه اظهار داشت: هر شهرستان با کمک راهبران آموزشی و تربیتی و گروه‌های آموزشی تا پایان فروردین ۹۹ درسنامه‌ها را تدوین و در اول اردیبهشت توسط راهبران و معلمان داوطلب حضورا با رعایت موازین بهداشتی تحویل دهند. در ضمن دقت نمایید که این درسنامه‌ها به تکالیف تکراری و کم ارزش سوق داده نشود.

او گفت: در مدارس روستایی هم حفظ ارتباط مستمر معلمان با دانش آموزان با نظارت راهبران مورد انتظار است.

عبداللهی افزود: در ضمن مدیر آموزگاران هم می‌توانند از ظرفیت افراد با سواد خانواده دانش آموزان در استمرار فرایند آموزش استفاده نمایند.

معاون آموزش ابتدایی استان استان کردستان در ادامه اختصاص چند مدرسه شهری برای معلمان روستایی برای تولید محتوای آموزشی، ایجاد یک مرکز تخصصی با حضور سرگروه‌های درسی جهت *پاسخ گویی به سوالات دانش آموزان در طول هفته به صورت تلفنی، بارگذاری فیلم آموزشی بر روی سایت شهرستان‌ها و مناطق، با ایجاد سامانه آموزش مجازی را از دیگر از دیگر اقدامات عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.