اداره کل هواشناسی از مردم خواست از تردد جاده ای در محورهای مواصلاتی استان اکیدا خود داری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی در توصیف این سامانه بارشی گفت: این سامانه برای روزهای شنبه و یکشنبه دوم و سوم فروردین در استان فعال است.
 
ولی بهره مند افزود: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها، لغزندگی و کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی و آسیب رسانی به دلیل رعد و برق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ و سرمازدگی محصولات باغی از مخاطرات احتمالی این سامانه است.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان ضمن توصیه به عموم مردم برای خود داری از تردد و سفرهای غیر ضرور به ویژه در محور های مواصلاتی استان افزود: از کوه نوردان و طبیعت دوستان هم درخواست می شود به خاطر احتمال برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات خود داری کنند.
 
اختلال در ترددجاده ای به ویژه جاده های کوهستانی و گردنه های استان و برخی معابر شهری مناطق سردسیری به دلیل بارش برف،آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیلها، خسارت به باغات به دلیل کاهش دما و شکستگی درختان به دلیل بارش برف از مخاطرات احتمالی این سامانه عنوان شده است.
 
همچنین آمادگی دستگاه های اجرایی و امداد رسان برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اجتناب اکید از ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان،آمادگی لازم برای انجام اقدامات کنترلی به منظور جلوگیری از سرمازدگی و شکستگی درختان باغات از توصیه های اداره کل هواشناسی برای پیشگیری از حوادث احتمالی است.
 
 
 
انتهای پیام/ط
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.