بنا به نوشته یک نشریه آمریکایی، ترور سردار شهید قاسم سلیمانی به حدی محرمانه صورت گرفت که موقعیت پهپاد بکار رفته در این اقدام تروریستی برای ماهواره‌های جاسوسی آمریکا نیز نامشخص بود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه نیوزویک به نقل از چند منبع ناشناس گزارش داد تنها عده محدودی در آمریکا از برنامه ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران بوسیله پهپاد «ام کیو-۹ ریپر» در فرودگاه بغداد مطلع بودند.

بنا به اعلام این منبع آگاه، ترور فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به حدی محرمانه صورت گرفت که حتی ماهواره‌های جاسوسی ارتش آمریکا از موقعیت پهپاد ام کیو-۹ رپیر مطلع نبودند.

یکی از این منابع مدعی شد در حالیکه این پهپاد به سوی فرودگاه بغداد حرکت می‌کرد، هیچ مسیری برای موقعیت یابی آن وجود نداشت و هیچ نشانه‌ای از پرواز آن بر روی سیستم‌های راداری ما برای شناسایی هواپیما‌های خودی، مشاهده نشد.

داگلاس وایز، معاون پیشین آژانس اطلاعات دفاعی و مامور بازنشسته سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، نیز به نیوزویک گفت افراد کاملا محدودی در این (ترور) درگیر بودند. این یک عملیات نظامی کاملا محرمانه بود. این مقام آمریکایی با اشاره به نقش احتمالی سازمان سیا در این عملیات گفت شاید حداکثر تنها ۴ یا ۵ نفر در عراق از این عملیات مطلع بودند، زیرا می‌دانید که در صورت لو رفتن آن، هرگز شانس دوباره‌ای برای آن نداشتیم.

یک سرهنگ بازنشسته نیروی دریایی آمریکا نیز در این باره به نیوزویک گفت چیدن تکه‌های این پازل مستلزم این بود که سیا و وزارت دفاع آمریکا وظایف خاص خود را در این زمینه انجام دهند. به گفته این نظامی آمریکایی محدود و محرمانه بودن اطلاعات این عملیات ضروری بود و فقط باید عده معدودی در این باره می‌دانستند.

بنا به گزارش نیوزویک سازمان سیا و پنتاگون به درخواست این نشریه برای اظهارنظر در این باره خودداری کرده اند.

گفتنی است، نظامیان تروریست آمریکا روز ۱۳ دی ماه طی اقدامی تروریستی، سپهبد سلیمانی را در حمله ای پهپادی به شهادت رساندند. آمریکا مدعی شد که سردار سلیمانی در حال طراحی یک حمله به سفارت آمریکا در بغداد بوده است. ادعایی که البته هیچگاه از سوی مقامات آمریکایی ثابت نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار