به دلیل هراس از شیوع ویروس جدید کرونا، ساکنان سرزمین‌های اشغالی با یورش به فروشگاه‌ها، قفسه‌ها را خالی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، به دنبال اخبار گسترش شیوع ویروس کووید ۱۹ در سرزمین‌های اشغالی، ساکنان این مناطق به فروشگاه‌ها یورش برده و قفسه‌های آن‌ها را خالی از کالا کردند.

مردم سرزمین‌های اشغالی هم فروشگاه‌ها را خالی کردند

هراس خرید سبب شد قفسه‌های کاغذ توالت، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و سایر اقلام در فروشگاه‌های سرزمین‌های اشغالی مانند سایر نقاط جهان از ژاپن گرفته تا فرانسه در اروپا و همچنین آمریکا خالی شود.

بنا به نوشته تایمز اسرائیل، پوشش بیش از اندازه اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا سبب شده وحشت و سردرگمی میان مردم به شدت بالا برود و آن‌ها به سوی فروشگاه‌ها یورش بیاورند که این امر خود سبب ایجاد اخلال در زنجیره تامین مایحتاج می‌شود.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فلسطین اشغالی در هفته گذشته از افزایش چشمگیر خرید اقلام ضدعفونی کننده و همچنین مواد غذایی با ماندگاری بالا از جمله کنسروجات، ماکارونی، برنج، آرد، غلات و آب معدنی خبر دادند. وب سایت یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این سرزمین‌ها روز چهارشنبه به دلیل ترافیک بسیار بالا برای خرید آنلاین از دسترس خارج شد.

لغو شدن سفر بسیاری از ساکنان سرزمین اشغالی به دنبال شیوع کرونا عامل دیگری برای خرید بیش از اندازه از فروشگاه‌ها عنوان شده است.

بنا به گفته روانشناسان، تاثیر روانی قرار گرفتن بیش از حد در معرض اخبار مربوط به کرونا می‌تواند یکی از عوامل اصلی هوجوم مردم در سراسر جهان به فروشگاه‌ها باشد.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها بیش از ۳۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار