مقامات بهداشت آمریکا دیروز در خصوص احتمال شیوع ویروس کرونا در یک خانه سالمندان در واشنگتن هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، مقامات بهداشت آمریکا روز گذشته در خصوص احتمال شیوع ویروس کرونای جدید، کووید ۱۹، در یک خانه سالمندان در واشنگتن هشدار دادند که با توجه به خطرناک بودن این ویروس برای افراد مسن ممکن است این اتفاق شرایط بحرانی ایجاد کند.

مقامات بهداشت واشنگتن و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گفتند احتمال شیوع ویروس در یک خانه سالمندان در «کرکلند» با نام «مرکز مراقبت از زندگی» بسیار زیاد است. بنا به گفته این مقامات، دو مورد مشکوک آلوده به کووید ۱۹ در این مرکز وجود دارد که یکی از آن‌ها از پرستاران مشغول به کار در این مرکز است و دیگری زنی ۷۰ ساله ساکن آنجاست. نگرانی این مقامات آنجا بیشتر می‌شود که به گفته آن‌ها از میان ۱۰۸ سالمندی که در این مرکز حضور دارند ۲۷ نفر و از میان ۱۸۰ کارمند آنجا ۲۵ نفر نشانه‌هایی از این بیماری دارند.

جف داچین، یکی از مقامات بهداشت ایالت واشنگتن، در این خصوص گفت: «نگرانی بسیاری درباره شیوع کرونا در این مرکز وجود دارد، چون افراد سالمند بسیاری آنجا هستند.» او در ادامه اضافه کرد نبود آزمایش و معیار دقیق باعث تاخیر در شناسایی افراد مبتلا به این ویروس شده است. داچین گفت «اگر توانایی آزمایش زودتر را داشتیم یقین دارم بیماران را زودتر شناسایی می‌کردیم.»

خبر شیوع احتمالی کرونا در یک مرکز نگهداری از سالمندان پس از آن منتشر می‌شود که مقامات ایالت واشنگتن امروز نخستین مورد مرگ ناشی از این بیماری را اعلام کردند.

ویروس جدید کرونا با نام کووید ۱۹ در حالی در سراسر جهان شیوع پیدا کرده که خطر آن برای عموم مردم کم است و تصور می‌شود حدود ۸۰ درصد افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند نیاز به بستری شدن در بیمارستان نداشته باشند، اما افراد با شرایط جسمانی خاص و سالمندان با بیشترین خطر روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار