در حال حاضر ۵۷۴ سازمان مردم نهاد در سطح شهرستان‌های استان دارای مجوز هستند که متاسفانه تعدادی از آن‌ها غیرفعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرانک قدسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان در سومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان کردستان، گفت: سازمان‌های مردم نهاد فرصتی است برای خرد جمعی تا بتوان در حوزه‌های مختلف از توانایی‌های دیگران به خوبی استفاده کرد.

او افزود: خوشبختانه در کشور ما و به ویژه در کردستان استقبال خوبی از سازمان‌های مردم نهاد می‌شود و این نشان می‌دهد که بیشتر مدیران به جوانان اعتقاد خاصی دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان ادامه داد: تا کنون ۵۷۴ سازمان مردم نهاد در کل استان به ثبت رسیده و دارای مجوز هستند که به دلایل خاصی بسیاری از آن‌ها غیرفعال هستند.

قدسی یادآور شد: غیرسیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی بودن سه ویژگی سازمان‌های مردم نهاد است و باید این سمن‌ها در راستای فعالیت‌های اجتماعی مردمی اجرا شود و تنها به دنبال کسب منافع مالی برای خود نباشند.

او بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید تنها به دنبال مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی باشند و نه فعالیت‌های سیاسی چرا که ممکن است این کار آنان را از مسیر و هدف خود خارج کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: برون سپاری برخی از فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری به سازمان‌های مردم نهاد توسط دستگاه‌های مختلف می‌تواند جنبه مشارکت‌های مردمی را گسترش دهد، اما باید این برون سپاری حتماً با نظارت دستگاه‌های متولی اجرایی شود.

قدسی اظهار کرد: با توجه به سیاست و رویکرد وزارت کشور و تعریف مشارکت‌های مردمی در تعدادی از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود که در استان این دستگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به سمن‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.