لژیونر تیم ملی واترپلو:

ناعادلانه حضور در المپیک را از دست دادیم

شایان قاسمی گفت: تیم ملی واترپلو بدون برگزاری مسابقه و به طور ناعادلانه ای صعود به المپیک را از دست داد.

شایان قاسمی لژیونر تیم ملی واترپلو کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: فدراسیون جهانی شنا و واترپلو (فینا) تمام تکیه خود را روی بیماری کرونا در آسیا گذاشته است و به همین دلیل تصمیم به تعویق افتادن رقابت‌های قهرمانی آسیا و پس از آن لغو  این رقابت را گرفت. پس از پشت سر گذاشتن سختی‌های زیادی که قابل بیان نیست به طور ناعادلانه‌ای و بازی نکرده سهمیه المپیک را از دست دادیم.

ناعادلانه حضور در المپیک را از دست دادیم

او در ادامه عنوان کرد: تیم ملی قزاقستان می‌داند که تیم ملی واترپلو ایران پیشرفت چشمگیری کرده است و اگر از تیم ما نمی‌ ترسیدند مطمئن باشید خود قزاقستان پیشنهاد برگزاری پلی آف را می‌داد. تیم ملی چین به خاطر اینکه سهمیه المپیک بخش بانوان به آن‌ها تعلق گرفته است که کنار کشیدند. البته نکته قابل تاملی که وجود دارد این است که اگر رقابت‌های کسب سهمیه المپیک به علت کرونا لغو شده است چرا به تیم ملی بانوان چین سهمیه مستقیم المپیک دادند.

لژیونر تیم ملی واترپلو اظهار کرد: فدراسیون پیگیری‌های لازم را انجام داده است و نباید به همین راحتی المپیک را از دست بدهیم. قانون به نفع ما است، اما رای صعود المپیک به قزاقستان ناعادلانه است. البته رای هنوز قطعی نشده است و گفتند که ایران و چین در پلی آف اروپا حضور پیدا کنند. پلی آف اروپا برای جاماندگان از صعود به المپیک است.

قزاقستان با بی انصافی سهمیه مستقیم المپیک را کسب کرد

قاسمی عنوان کرد: فینا از روی انصاف نظر خود را اعلام نکرده است. قزاقستان میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا بود و انصراف خود را از میزبانی اعلام کرد. تیم ملی واترپلو آقایان چین حدود ۲ ماه اصلا در کشورشان حضور نداشت. شیوع ویروس کرونا فقط یک بهانه بود و اگر قرار بر این است، ما هم می‌توانیم میزبانی بگیریم و در لحظات آخر بهانه تراشی کنیم. اگر قرار است ملاک، بازی‌های آسیایی برای انتخابی المپیک باشد چرا اصلا رقابت‌های قهرمانی آسیا را برگزار می‌کنند. اگر مسابقه‌ای کنسل شده است چرا باید قزاقستان به المپیک صعود کند! منطق این است که پس از کنسل شدن مسابقه ایران و قزاقستان به پلی آف اروپا بروند و یک سهمیه به اروپا اضافه شود.

ناعادلانه حضور در المپیک را از دست دادیم

او در ادامه افزود: زور کشور قزاقستان در روابط بین الملل از روابط کشور ما بیشتر بوده است. اصلا منطقی نیست که تیمی به راحتی قزاقستان سهمیه المپیک را کسب کند و کسب سهمیه به شیوه قزاقستان فقط نشان دهنده رابطه است. حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است به خصوص که ژاپن قدرت اول آسیا در واترپلو به خاطر میزبانی  سهمیه مستقیم کسب کرده بود. حضور نداشتن ژاپن در رقابت‌های کسب سهمیه شانس بزرگی برای ما محسوب می‌شد.

او در پایان عنوان کرد: ملی پوشان واترپلو برای کسب سهمیه المپیک از تمام زندگی خود زدند و بماند در طول این مدت چه ضرر‌های مالی که دیدیم. بازیکنان تیم ملی واترپلو ۲ بار در اوج آمادگی قرار گرفتند و برای یک ورزشکار حرفه‌ای منطقی نیست که در حد فاصله یک ماه، ۲ بار در اوج آمادگی قرار بگیرد. تیم ملی حدود ۱۱ ماه در اردو‌های تیم ملی بود و من هم در فرانسه تمرینات سنگینی را پشت سر گذاشتم. من با چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو در ارتباط بودم و تمرینات اضافی را در فرانسه انجام می‌دادم.  


بیشتر بخوانید: فینا باید نتیجه قطعی انتخابی المپیک واترپلو در آسیا را مشخص کند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار