کاپیتان تیم ملی واترپلو:

کسب سهمیه المپیک بسیار سخت است

حامد ملک خانبانان گفت: قول برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو سخت است، اما بازیکنان واترپلو با تمام توان خود تلاش می‌کنند.

//قول برای کسب سهمیه المپیک سخت است/حامد ملک خانبانان کاپیتان تیم ملی واترپلو کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: قول کسب سهمیه برای  المپیک بسیار سخت است چرا که بزرگترین رویداد ورزشی محسوب می‌شود. مطمئن باشید که بازیکنان با تمام توان خود در به اهتزاز درآوردن پرچم ایران می‌جنگند. امیدوارم با تلاش فراوانی که ارائه می‌دهیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.  

او عنوان کرد: در طول این یک سال اخیر روند اردو‌های تیم ملی خوب بود و تعدادی از بازیکنان از جمله پیروزخواه به دلیل  مشغله کاری و متاهل بودن از تیم ملی واترپلو خداحافظی کردند. تیم ما تقریبا تحلیل رفته، اما در طول این مدت جوانان جای  بازیکنان با تجربه‌ای که خداحافظی کرده اند را گرفته اند.

او گفت: ۲ اردو تدارکاتی با کره جنوبی و سنگاپور داشتیم و تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم. حدود ۵ سال است که  بازیکنان واترپلو به طور مدام با یک کادرفنی تمرین می‌کند. چیریچ سرمربی و رضایی مربی تیم ملی از نظر فنی سطح بسیار خوبی دارند. کیفیت بازی‌های تیم ملی ایران نسبت به قبل بهتر شده است و توانسته ایم به سطح رقبای آسیایی، خودمان را برسیم.  حدود یک ماه تا رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو فرصت داریم تا به شرایط ایده آل برسیم.  

کاپیتان تیم ملی واترپلو اظهار کرد: بعد از چندین سال اولین باری است که از آسیا ۲ تیم راهی المپیک می‌شوند. تیم ملی ژاپن سهمیه مستقیم المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرده است. تمام تیم‌ها در انتخابی المپیک با تمام قدرت شرکت می‌کنند. تیم‌های قزاقستان، چین، کره جنوبی در انتخابی المپیک آسیا حضور دارند. قزاقستان از  بازی‌های آسیایی تاکنون تغییرات زیادی از جمله جذب مربی صربستانی و  ۲ بازیکن صربستانی به تیم ملحق شدند.  

ملک خانبانان بیان کرد: کمبود‌ها و مشکلات مالی که وجود داشت انگیزه بازیکنان کمتر شد، اما با حمایت‌های به موقع فدراسیون  و توجهات انگیزه بازیکنان بالا رفت. بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا جلسه‌ای با رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برگزار کردیم و قول مساعدت به تیم ملی دادند. فدراسیون تا جایی که در توانش بوده  برای تیم ملی تلاش کرده است. در ماه‌های آخیر ماساژور و فیزیوتراپیست به تیم اضافه شده است.  

او در پایان اظهار کرد: ۲ هفته آینده سفر یک هفته‌ای به اصفهان خواهیم داشت تا  شرایط تمرینی تیم ملی واترپلو از یکنواختی خارج شود.   اگر همه شرایط به خوبی پیش برود  پیش از اعزام به قهرمانی آسیا در ترکیه به مدت ۴ روز اردو تدارکاتی خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: تمرین تیم ملی واترپلو تعطیل شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار