سرمربی تیم ملی جوانان واترپلو:

خشونت تیم ملی واترپلو کویت باعث حذف ما از رقایت‌های جهانی شد

مجید غلامی گفت: خشونت تیم ملی واترپلو کویت در رقابت‌های قهرمانی جهان، باعث حذف ما شد.

خشونت تیم ملی واترپلو کویت باعث حذف ما از رقایت های جهانی شدمجید غلامی سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان در گفت و گو با  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی کشور کویت در بازی دوم مقابل تیم این کشور  برای جایگاه نوزدهم رقابت می‌کردیم. در این بازی  ۱۲ بر ۴  از تیم کویت جلو بودیم، اما به علت خشونت و رفتار غیر ورزشی بازیکنان کویتی بازی نیمه تمام ماند و بنا بر تصمیم کمیته برگزاری مسابقات هر دو تیم از جدول مسابقات خارج شدند.

او گفت: داوری در رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل کویت به خاطر میزبانی یکطرفه بود. سطح واترپلوی ایران از کویت بسیار بالاتر است و در بازی فرصت را به بازیکنانی دادیم که ذخیره بودند. بازی به صورت یکطرفه به نفع تیم ملی ایران پیش می‌رفت، اما بازیکنان کویتی از ابتدای کار با خشونت آشکار بازی را شروع کردند که با  چشم پوشی مغرضانه داوران بازی همراه شد.

غلامی درباره سطح  کیفی رقابت‌های قهرمانی جهان بیان کرد: سطح مسابقات جهانی این دوره با توجه به تغییر قوانین و سرعتی شدن بازی واترپلو به گفته همه کارشناسان غیرقابل مقایسه با سال‌های قبل بود.  

سرمربی تیم ملی واترپلو عنوان کرد: تیم ملی واترپلو جوانان با شرایط سختی همچون محدود بودن اردو‌ها و حضور نداشتن در در اردو‌های برون مرزی  در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کرد. سطح  مسابقات جهانی بسیار بالا بود و  تیم ما در گروه سختی قرار گرفت. ما در بدترین شرایط حداقل باید تیم ازبکستان را به راحتی شکست می‌دادیم و مقام هجدهم را کسب کردیم. مقابل  تیم واترپلو برزیل و مصر  بازی را با اختلاف کمی  واگذار کردیم و  دور از دسترس نبود تا به مقام سیزدهم دست یابیم. با توجه به شرایطی که عنوان کردم از تیم ملی رضایت نسبی دارم.

او در پایان اظهار کرد:  تیم‌های سطح اول دنیا با ایران متفاوت هستند، چرا که کشور‌های قدرتمند در دنیا روی ورزش پایه و  آموزش توجه ویژه‌ای دارند. سایر کشور‌ها در رقابت‌های بین المللی مختلفی شرکت می‌کنند که به بالا بردن سطح بازی آن‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند. واترپلوی ایران برای اینکه از سطح آسیا جدا شود و به سطح تیم‌های سطح اول کلاس جهانی نزدیک شود نیازمند یک برنامه جامع راهبردی، دراز مدت و هماهنگ در سطح حوزه‌های تأثیرگذار است.


بیشتربخوانید: کویت در رقابت های قهرمانی جهان واترپلو ناجوانمرادنه بازی کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار