چیریچ: امیدوارم اعتراض واترپلو ایران به فدراسیون جهانی جواب بدهد

سرمربی تیم ملی واترپلو کشورمان گفت: با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی به حضور غیر منطقی قزاقستان در المپیک ۲۰۲۰ اعتراض کردیم.

الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شوک به تیم ملی ایران از نرسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: تیم ملی واترپلو ایران تمرینات فشرده و سخت زیادی را پشت سر گذاشته است. ما برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو برنامه ریزی‌های زیادی انجام داده بودیم، اما در نهایت با یک اتفاق عجیب از صعود به المپیک باز ماندیم. شیوع ویروس در چین باعث لغو مسابقات انتخابی المپیک شد. مردمی که در شرق آسیا زندگی می‌کنند بابت شیوع ویروس کرونا مضطرب هستند. اکنون تیم ملی قزاقستان به راحتی به المپیک صعود کرد.

او درباره شرایط بازیکنان واترپلو ایران گفت: وقتی بازیکنان من فهمیدند نمی‌توانند به المپیک بروند، بسیار ناراحت شدند. آن‌ها نمی‌توانند باور کنند که دیگر شانس صعود به المپیک را ندارند. البته ما یک پیشنهاد به فینا ارائه کردیم و امیدوارم این اعتراض ما بی پاسخ نماند. متاسفانه فینا فکر می‌کند ما هیچ شانسی برای کسب سهمیه المپیک نداریم. اگر چین به خاطر ویروس کرونا نمی‌تواند در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کند چه ربطی به باقی تیم‌های شرکت کننده دارد.

سرمربی تیم ملی واترپلو در پایان اظهار کرد: من دوست داشتم به عنوان یک مربی حضور در المپیک را تجربه کنم. البته برای ادامه این راه ناامید نیستم. تیم ملی واترپلو ایران تمریناتش را پس از تعطیلات نوروز ادامه خواهد داد. امیدوارم اتفاقات خوبی در انتظار تیم ملی واترپلو ایران باشد.


بیشتر بخوانید: احتمال لغو رقابت‌های قهرمانی واترپلو آسیا به دلیل کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار