ادامه همکاری روسیه با اعضای توافق اوپک پلاس

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد روسیه به همکاری خود با اعضای توافق اوپک پلاس ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه اعلام کرد وزیر انرژی این کشور به همکاری با اعضای توافق «اوپک پلاس» ادامه می‌دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص توافق اوپک پلاس گفت الکساندر نواک به کار با همکاران خود در این سازمان در خصوص بازار نفت ادامه می‌دهد.

پیشتر وزیر انرژی روسیه در خصوص به تعویق افتادن نشست بعدی اوپک پلاس از ماه مارس به ژوئن گفت من از طریق خبرگزاری‌ها از این موضوع مطلع شدم. به طور رسمی هیچکس با ما در این باره تماس نگرفته و اولین بار است این موضوع را می‌شنوم. ما کار را از توافقات فعلی که فسخ نشده اند، آغاز می‌کنیم و جلسه بعدی در ماه مارس خواهد بود.

توافق فعلی اعضای اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت در ماه مارس به پایان می‌رسد و عربستان به دلیل نگرانی‌های ناشی از تاثیر شیوع ویروس کرونا در چین بر روی میزان تقاضای نفتی، در حال مذاکره با اعضای اوپک و متحدان خود در خصوص تمدید توافق فعلی است.

کشور‌های عضو سازمان اوپک و شماری از کشور‌های غیر عضو توافق جدیدی موسوم به اوپک پلاس را در خصوص کاهش تولیدات نفتی به امضا رساندند و این توافق از ابتدای سال ۲۰۱۷ اجرا و از آن زمان به طور مرتب تمدید شده است.  کشور‌های عضو این پیمان بر سر یک توافق به منظور کاهش تولید نفت تا پایان مارس ۲۰۲۰  به اجماع رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار