دولت استرالیا به ساکنان «کانبرا» پایتخت این کشور درباره گسترش آتش سوزی‌های مناطق جنگلی هشدار داد.

هشدار استرالیا به ساکنان پایتخت درباره گسترش آتش سوزی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که دمای هوای و سرعت وزش باد در پایتخت استرالیا افزایش یافته است، مسئولان دولتی امروز (شنبه) درباره گسترش شعله‌های آتش سوزی در مناطق جنگلی و خطرات آن برای شهر کانبرا، پایتخت استرالیا به ساکنان این شهر هشدار داد.

اداره هواشناسی استرالیا پیش از این اعلام کرده بود که دمای هوای کانبرا امروز (شنبه) در گرم‌ترین ساعات به حدود ۱۰۵ درجه فارنهایت خواهد رسید. افزایش دمای هوا باعث خواهد شد آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی در جنوب شهر کانبرا بیش از پیش تشدید شود.

به گزارش این اداره، آتش سوزی‌ها تاکنون در حدود ۳۰۰۰۰ هکتار از مناطق جنگلی استرالیا گسترش یافته است.

اداره آتش نشانی مناطق روستایی نیو ساوت ولز هم با انتشار تصاویری هوایی از وضع آتش سوزی‌ها در جنوب منطقه «برِدبو» در ۹۰ کیلومتری جنوبی کانبرا اعلام کرد شرایط آب و هوایی به تشدید آتش سوزی‌ها کمک می‌کند.

گسترش آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی استرالیا همچنین جنوب نیو ساوت ولز را هم تهدید می‌کند به گونه‌ای که اداره آتش نشانی در نیو ساوت ولز تصاویری هوایی از آتش سوزی منطقه منتشر و اعلام کرد آتش سوزی‌ها در ۶۰ نقطه همچنان ادامه دارند.

نخست وزیر ایالت نیو ساوت ولز که با بیشترین خسارت در زمینه آتش‌سوزی جنگل‌ها در این کشور روبرو شده است نیز چندی پیش اعلام کرد تحقیقاتی مستقل را در زمینه علل این حادثه به انجام خواهد رساند و متعهد شده است در این مسیر، تمامی تلاش خود را برای رسیدن به نتیجه بکار بندد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اين استرالياا نسل حيات وحش اونجا رو كندن نمونه اش هم ببر تاسماني
آخرین اخبار