ایالت نیو ساوت ولز استرالیا از انجام تحقیقاتی مستقل در زمینه آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در پی آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر در استرالیا، ایالت نیو ساوت ولز که با بیشترین خسارت در زمینه آتش‌سوزی جنگل‌ها در این کشور روبرو شده است، اعلام کرد تحقیقاتی مستقل را در زمینه علل این حادثه به انجام خواهد رساند و متعهد شده است در این مسیر، تمامی تلاش خود را برای رسیدن به نتیجه بکار بندد.

طبق اعلام بی بی سی، در این تحقیق شش ماهه به علل آتش سوزی در کنار بررسی چگونگی آمادگی این ایالت و پاسخگویی به این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«گلادیس برجیکلیان» نخست‌وزیر ایالت نیو ساوت ولز در این رابطه گفت: این تحقیقات چگونگی این مسأله که تغییرات آب و هوایی، فعالیت‌های بشری و دیگر عوامل در این آتش سوزی دخیل بوده اند را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: تحقیقات به این ایالت این فرصت را می‌دهد تا از این فصل و شرایط فاجعه باری که با آن مواجه شدیم، درس بگیریم و آن را برای آینده بکار بندیم.

نخست وزیر ایالت نیو ساوت ولز استرالیا در ادامه گفت: نیو ساوت ولز به شکلی باورنکردنی به تلاش‌های تمامی پرسنل خدمات اضطراری و نیز نیرو‌های داوطلب در این فصل آتش سوزی افتخار می‌کند؛ اما حجم این آتش‌ها بی‌سابقه بوده و ما باید (در این تحقیقات) برای رسیدن به نتیجه، از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

گفتنی است بر اثر آتش سوزی‌های اخیر، ۲۵ نفر در ایالت نیو ساوت ولز کشته شدند و هزاران خانه تخریب شد. استرالیا یکی از کشور‌هایی است که بیشترین سرانه تولید آلودگی کربنی را داراست؛ چرا که این کشور همچنان به شکلی زیاد متکی به سوخت زغال‌سنگ است. در حالی که آتش‌سوزی‌های اخیر در استرالیا ۶ میلیون هکتار از زمین‌های نیوساوث ولز را تخریب کرد؛ اما اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا بر این مسأله پافشاری دارد که کشورش بهتر از بسیاری کشور‌های دیگر، به مقابله با این بحران برخاسته و در این زمینه اهداف بین المللی را اجرا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار