دانشمندان می‌گویند سطح دی اکسید کربن هوا به علت حریق گسترده جنگل‌های استرالیا از مرز خطر گذشته است و دیگر نمی‌تواند به نقطه قبلی بازگردد.

عواقب سوء آتش‌سوزی‌های استرالیا برای آب و هوابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دانشمندان انگلیسی در خصوص آثار و عواقب سوء آتش‌سوزی‌های گسترده جنگلی در استرالیا برای آب و هوای جهان هشدار دادند.

سازمان ملی هواشناسی انگلیس اعلام کرده است امسال یکی از شدیدترین افزایش‌های سالانه در میزان آلایندگی کربنی در جو زمین و همچنین افزایش شدید گاز‌های گلخانه‌ای را در جهان شاهد خواهیم بود که علت اصلی آن آتش‌سوزی‌های گسترده جنگلی استرالیا است.

به گفته کارشناسان انگلیسی، آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های استرالیا سبب افزایش دی اکسید کربن در هوا شده است. دانشمندان می‌گویند سطح دی اکسید کربن هوا از مرز خطر گذشته است و دیگر نمی‌تواند به نقطه قبلی بازگردد.

از ابتدای آتش‌سوزی‌های ویرانگر در ماه سپتامبر در استرالیا، دستکم ۲۸ نفر کشته و حدود ۱ میلیارد جانور تلف شده‌اند. آتش بیش از ۲ هزار واحد مسکونی را تخریب و منطقه‌ای به وسعت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع - معادل ۱۰ میلیون هکتار یعنی سرزمینی به وسعت کره جنوبی - را به خاکستر تبدیل کرده است. به گفته سازمان اطفاء حریق در مناطق روستایی، در نیو ساوت ولز هنوز ۳۰ آتش سوزی از کنترل خارج است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار