زنگ انقلاب با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه رفاه به طور نمادین نواخته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم زنگ انقلاب با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه رفاه به طور نمادین نواخته شد.

در این مراسم حاجی میرزایی با اشاره به وقایع انقلاب اظهار کرد: امروز روز محلی سنت الهی است که حق آشکار و باطل نابود می‌شود.

او ادامه داد: این روز بزرگ را یادآوری می‌کنیم چراکه یکی از افت‌هایی که ما را تهدید می‌کند پدیده تغییر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه رفاه سمبل نماد افتخار در انقلاب اسلامی است، اندیشه در انتخاب این مکان اندیشه بلندی است، انتخاب یک مدرسه به عنوان محل برگزاری مراسم انقلابیون و محلی برای ملاقات امام امت بوده است.

او با اشاره به اینکه مدرسه مأمون تحولات است، گفت: انتخاب مدرسه رفاه هم نشان داد مدرسه محل مهمی است و انقلاب ما از جنس آگاهی است که با درک و فهم پیش می‌رود، مخاطب انقلاب اسلامی اندیشه و درک انسان هاست.

حاجی میرزایی بیان کرد: همه تحولات از اندیشه انسان ها ناشی می‌شود اما تحول حقیقی وقتی اتفاق می افتد که در درون انسان‌ها تحولی رخ داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه در منطق انقلاب اسلامی ایران جایگاه مهمی دارد، گفت: پای اصلی استقرار نظام جمهوری اسلامی فرهنگیان بودند و همه مایه انقلاب از آموزش و پرورش بود، در واقع این نهاد سنگ بنای جمهوری اسلامی بود.

او با اشاره به اینکه انقلاب با آموزش و پرورش جان گرفته است، گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نقش خاصی در استمرار انقلاب اسلامی داشتند و دارند همانطور که در بیانیه گام دوم به ظرفیت علمی جوانان توجه شده است.


بیشتر بخوانید: توانمندی دانش آموزان با آموزش مهارت‌های لازم


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه فرهنگیان در هدایت و جلو بردن جنگ هم موثر بودند، اظهار کرد: پایدارترین، اصلی ترین و تاثیرگذارترین تغییرات را باید در مدارس سازماندهی کرد؛ امروز ما مسئول مدارس دیروز ماست و فردای ما نتیجه مدارس امروز ماست.

حاجی میرزایی گفت: امروز این برداشت وجود دارد که نقطه آغاز تحولات، تحول در تعلیم و تربیت است و ما در آموزش و پرورش به دنبال افرادی هستیم که روی پای خود بایستند و از انقلاب و اصول خود دفاع کنند، در پیشرفت های جامعه سهیم باشند و همه این‌ها محصول نظام یادگیری است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش ما در طول دوران جنگ ۳۶ هزار فرهنگی شهید و پنج هزار دانش آموز شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

در این مراسم زنگ انقلاب به دست فرزند جانباز شهید عقیقی نواخته شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تو مدرسه ما نشد