هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت امسال همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر استان کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامل گلباغی گفت:هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور برگزار می‌شود.

او افزود:در این آزمون ۲ هزار و ۲۲۹ نفر کردستانی ثبت نام کردند که روز جمعه یازدهم بهمن در ۹ حوزه امتحانی با هم رقابت می‌کنند.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  افزود:از مجموع ثبت نامی‌های استان در این آزمون بیشترین شرکت کننده با ۸۰۹ نفر مربوط به شهرستان سنندج است.

گلباغی با اشاره به اینکه هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت امسال همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بیت (ع) (۲رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۹ رشته) و گروه آموزش‌¬های الکترونیک (۲ رشته) برگزار خواهد شد.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: این آزمون قرآنی به منظور شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی بویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت برگزار می‌شود.

وی گفت:شرکت کنندگان در آزمون قرآن و عترت در ۹ حوزه شهرستان‌های تابعه و مرکز استان کردستان روز جمعه از ساعت ۸ صبح در محل‌های تعیین شده در آزمون‌های رشته اختصاصی شرکت می‌کنند، برای تمام شرکت کنندگان گواهی شرکت در آزمون صادر می‌شود و از کسانی که حائز رتبه برتر شوند، تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.