مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره سیاست این سازمان برای توسعه کمی وکیفی مدارس غیر دولتی توضیح داد.

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست این سازمان برای توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: اینکه فقط بخواهیم مدارس غیر دولتی را افزایش دهیم درست نیست و این کار تنها بر اساس تقاضای مردم و نیاز جامعه انجام می‌شود.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: مدرسه‌داری امری اجتماعی و فرهنگی است که در مدارس غیر دولتی جنبه اقتصادی هم پیدا می‌کند؛ به همین دلیل هیچگاه اصراری بر تأسیس مدارس غیر دولتی نداریم. بلکه همکاران و افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت و تجربه کافی داشته‌اند وارد عمل شده و بر اساس نیاز جامعه این فعالیت را دنبال می‌کنند.

صالح گفت: هر شخصی که به دنبال تأسیس مدرسه غیر دولتی است باید ضوابط قانونی را طی کرده پس از صدور مجوز اقدام به این کار کند و اینگونه نیست که با تبلیغ یا اصرار بخواهیم اشخاصی را به مدرسه‌داری تشویق کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا هدف‌گذاری سالانه برای توسعه مدارس غیر دولتی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: با شرایط فعلی برنامه‌ای برای کاهش یا افزایش مدارس نداریم و این امری اقتصادی است که گاهی مفهوم مدارس غیر دولتی را تحت تأثیر قرار می دهد.


بیشتر بخوانید: مدرسه‌داری آموزش و پرورشی‌ها در زمان فعالیت قانونی است؟


مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: باید مفهوم مدارس غیر دولتی را متفاوت با آنچه تاکنون به آن پرداخته شده است بدانیم. در برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره شده است که مدارس غیر دولتی تا پایان برنامه ششم باید ۱۵ درصد از مدارس کشور را شامل شود. اما این  بدین معنی نیست که مدارس غیر دولتی با شکل فعلی باید ۱۵ درصد مدارس تهران را شامل شود و همه هزینه‌ها توسط اولیای دانش‌آموزان تأمین شود. ممکن است در یک مدل دولت بخشی از هزینه‌ها را تأمین کند و مدارس غیر دولتی صرفا مجری خدمات باشند مانند بسیاری از کشورهای دنیا که مدل‌های مختلفی را در این حوزه اجرا می‌کنند.

صالح تصریح کرد: مدارس غیر دولتی اکنون انتهای بردار مشارکت مردمی قرار دارد و اکنون تصور از مدارس غیر دولتی چندین مدرسه شاخص شمال شهر است؛ در حالی که بسیاری از مؤسسان در تأمین هزینه‌های اولیه با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
ددی برام یه مدرک دکترا خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
غیرانتفاعی باید جمع بشه
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار ایران
۰۸:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
به خدا کشور به مدرسه غیر دولتی نیاز نداره به مدارس تمام دولتی نیاز داره تا همه فارغ از مشکلات اقتصادی درس بخوانند و استعدادهای همه شکوفا شود
با مدارس غیر دولتی کاری کردین که بچه سرمایه دارا و بچه پزشکا و مهندسا میرن یه جا انگار که اونا گل سر سبدن و بچه کارگر و بازاری ها هم میرن مدارس داغون دولتی که معلمانی فاقد هرگونه انگیزه و تلاش و استعداد هستن
از مقام معظم رهبری خواستارم شخصا به این مسئله رسیدگی کنند و نگذارند که اختلاف طبقاتی بیشتر از این شود
-
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
اموزش باید دولتی باشه.این مدارس شدن منبع درامد با امکاناتی که برای همه چیز هست به غیر از اموزش ،سیستم جدید اموزش قرار بود مهارت زندگی رو به بچه ها اموزش بده نه تنها مهارتی به بچه ها اضافه نشد همون ریاضی و علوم ... رو هم دیگه اموزش نمیدن و همه بچه ها به شدت بیسودا شدن بچه ها (البته اگه پول باشه) تازه بعد مدرسه باید برن کلاس بیرون تا شاید جبران بشه.اگرم پول نباشه که هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
تا تحول در نظام اموزش کشور ایجاد نشود پیشرفت نمی کنیم. تحول فضای آموزشی، امکانات اموزشی، تحول در دروس بر مبنای افزایش قدرت تفکر و خلاقیت
-
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام 1. سی درصد از مدارس غیر دولتی به نظام آموزشی کمک می کنند هفتاد خیانت 2. در مدارس غیر دولتی هیچ توجه به معلم نمی شود حقوق و بیمه 3. قانون شهریه برای دانش آموزان و اولیا شفاف نیست مدیر هرجفایی بر سر اولیا مدرک گرا می آورند3.در مدارس غیر انتفاعی دستمزد معلم پایین است معلم درقالب کلاس خصوصی ، سوالات را می فروشد4. در کل غیرانتفاعی یعنی خیانت به نظام تعلیم و تربیت واقعا برید تحقیق کنید