رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا از احتمال ناعادلانه‌ برگزار شدن جلسه استیضاح رئیس‌جمهور این کشور ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی چاک شومر از احتمال ناعادلانه برگزار شدن استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا خواستار عادلانه‌تر برگزار شدن استیضاح رئیس جمهور این کشور شد.

سناتور چاک شومر گفت: اجازه بدهید به این حقیقت اشاره کنم، این که میچ مک کانل (رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا) مجبور به تغییر قطعنامه خود شد، این مسئله نشان می‌دهد جمهوریخواهان می‌توانند این محاکمه (استیضاح) را اگر بخواهند، عادلانه‌تر برگزار کنند. بحث توانایی نیست. آن‌ها می‌توانند این کار را اگر بخواهند انجام دهند. بحث وجدان است.

وی افزود: در مناسبت‌های مختلف، آن‌ها اشتباهات مختلف و واضحی کردند. رئیس جمهور همواره از حقیقت فرار کرده است و به نظر می‌رسد وکلای او نیز دارند همین کار را انجام می‌دهند.

چاک شومر گفت: بنابراین، این روز سیاه و شب سیاهی برای سنا است. در نتیجه، استیضاح رئیس جمهور ترامپ با نگرانی همراه است. نگرانی از ناعادلانه بودن.

نمایندگان حزب دموکرات آمریکا در سنای این کشور روز چهارشنبه و در آغاز استیضاح دونالد ترامپ، وی را متهم کردند طرحی مفسدانه را برای فشار بر اوکراین برای کمک به انتخاب مجدد خود اجرا کرده است. آن‌ها همچنین هشدار دادند اگر سنای آمریکا ترامپ را تبرئه کند وجهه جهانی آمریکا صدمه خواهد دید. در نشست آغازین این استیضاح که دو ساعت به طول انجامید آدام شیف، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت ترامپ سال گذشته میلادی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین فشار آورده تا درباره جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و رقیب سیاسی ترامپ درباره اتهامات غیرمدلل فساد اقتصادی تحقیق کند.

شیف گفت: «رئیس جمهور ترامپ برای اجرای این طرف مفسدانه به رئیس جمهور اوکراین فشار آورد تا علنا تحقیقاتی را درباره دو ادعای غیرمدلل راه بیندازد که به نفع کارزار انتخاباتی رئیس جمهور ترامپ در سال ۲۰۲۰ بود.»

نمایندگان حزب دموکرات آمریکا می‌گویند ترامپ در حال تلاش برای یافتن لکه‌ای در کارنامه بایدن، رقیب پیشرو وی برای احراز نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری و نیز پسر وی بود که در هیات مدیره یک شرکت گازی در اوکراین کار می‌کند تا ترامپ بتواند در دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود.

موضوع این پرونده یک تماس تلفنی در روز ۲۵ ژوئیه سال گذشته میلادی است که طی آن ترامپ از زلنسکی خواست تا پرونده تحقیقات فساد اقتصادی را درباره بایدن و پسرش و نیز این نظریه غیرمعتبر که اوکراین در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده است نه روسیه راه بگشاید.

شیف که هدایت تیم دادستانی مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، گفت: نمایندگان سنای آمریکا اگر ترامپ را برکنار نکنند جایگاه بین‌المللی آمریکا را تضعیف کرده‌اند.

نمایندگان حزب دموکرات سه روز وقت دارند حرف‌های خود را در این باره بزنند. تیم دفاعی ترامپ نیز بعد از آن سه روز وقت خواهد داشت تا ادعا‌های آن‌ها را کنار بزند. این محاکمه به احتمال زیاد هفته آینده میلادی به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار