فانی گفت: اداره ۱۴ میلیون دانش‌آموز از توان یک وزارتخانه خارج است و آموزش و پرورش نمی‌تواند به تعلیم کامل دانش آموزان بپردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مشارکت در آموزش و پرورش موضوعی که بارها و بارها از سوی مسئولان امر مطرح می‌شود اما هنوز آنطور که شایسته این مجموعه عریض و طویل است، اقدام لازم انجام شده است.

از طرفی دیگر باید به مفهوم مشارکت در آموزش و پرورش هم اشاره کرد که معمولا جز نگاه پرداخت هزینه و کمک‌های مالی تصویر و تفسیر درستی از این مشارکت نیست.

قانون شوراهای آموزش و پرورش با مدت اعتبار قریب به سه دهه پایه‌گذاری شد تا کمکی برای آموزش و پرورش باشد و به نوعی کمک‌های لازم را در چارچوب قانون دریافت کند، اما این هدف علی‌رغم مترقی بودن مواد قانونی مغفول مانده است و شوراهای آموزش  پرورش هم با این شرایط جایگاه چندان مستحمی ندارد.

فارغ از مشکلات مدیریت و سکانداران این بخش که در ترویج و تنویر جامعه موثر هستند، گویی عزمی هم برای اجرای مواد قانونی نداریم؛ بر همین با علی‌اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت‌وگو کردیم تا از چند و چون ماجرا بدانیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش  درباره اهمیت شورا‌ها در آموزش و پرورش اظهار کرد: قبل از اینکه وارد موضوع شورا‌ها بشویم اول باید به مشارکت در آموزش وپرورش بپردازیم.

او ادامه داد: اداره ۱۴ میلیون دانش‌آموز از توان یک وزاتخانه خارج است یعنی یک آموزش و پرورش قادر نیست به تعلیم و دانش آموزان کشور به طور کامل بپردازد لذا ما باید در آموزش و پرورش مشارکت را توسعه دهیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، والدین و مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و نهاد‌های مربوطه به آموزش وپرورش ضرورت دارد.

فانی با اشاره به فرایند تشکیل قانون شورا‌ها در آموزش و پرورش اظهار کرد: شورا‌های آموزش وپرورش به موجب مصوبه مجلس در سال ۷۲ تشکیل شد به عنوان یکی از روش‌های مشارکت در آموزش و پرورش قابل استفاده بوده و قانونی مترقی است.

وظیفه مغفول شورای آموزش و پرورش در تعیین تقویم آموزشی/ اداره ۱۴ میلیون دانش‌آموز از توان یک وزاتخانه خارج است

ظرفیت‌های بدون استفاده در قانون شوراهای آموزش و پرورش

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حدود ۲۶ سال از تصویب این قانون می‌گذرد، تصریح کرد: هنوز بسیاری از ظرفیت‌های این قانون بی‌استفاده است.

او با تاکید بر رویکرد تمرکززدایی و تفویض اختیارات به پایین‌ترین لایه تشکیلاتی یعنی مدرسه گفت: بعد از این مرحله شورای آموزش وپرورش شهرستان و سپس شورای آموزش وپرورش استان قرار دارد تا قوانین موجود در این شورا اجرایی شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: طبق ماده یک این قانون تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از تمام منابع و امکانات برای تجهیز فضا‌های آموزشی و پرورشی، تسهیل در فعالیت‌های آموزش وپرورش مورد توجه است البته تسهیل به این معنی بوده که باید برای فعالیت‌های آموزش و پرورش امکانات را فراهم کنیم.

فانی ادامه داد: ماده ۴ این قانون وظایف و اختیارات شورای آموزش وپرورش استان است که تشکیل ضوابط مربوط به هزینه سرانه دانش آموزی، تصویب ضوابط مربوط بر هزینه دانش آموزی مربوط به هرکدام از مناطق را مورد توجه قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید: فهم درستی از مشارکت در تعلیم و تربیت نیست


سرانه دانش‌آموزی  چگونه محاسبه می‌شود؟

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هزینه سرانه دانش آموز دو معنا دارد، گفت: معنی اول همان هزینه‌هایی است که به مدرسه برای پول آب و برق وگاز و این قبیل هزینه‌ها می‌دهند و در این ماده منظورقانون گذار این نوع سرانه نیست.

او ادامه داد: میانگین هزینه‌ای که دولت برای هر دانش آموز در نظر می‌گیرد حدود ۴ میلیون تومان در سال است و این سوال پیش می‌آید که این میانگین ۴ میلیون تومان را باید به طور یکسان در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد، با توجه به نیاز‌ها، محرومیت‌ها و شرایط هرمنطقه و استان، این یکی از وظایف شورا‌های اموزش وپرورش استان است.

فانی با اشاره به نقش شورا‌های آموزش و پرورش در تقویم آموزشی تصریح کرد: در بند ۲ ماده ۴ تصویب تقویم آموزشی مناطق تابعه باتوجه به شرایط اقلیمی، آغاز سال تحصیلی برای سراسر ایران اول مهر است، اما می‌دانیم که در بعضی مناطق کار‌های کشاورزی یا باغداری حتی در مهر نیز انجام می‌شود و دانش‌آموزان عملا در بعضی مناطق به دلیل کمک به خانواده درجمع کردن محصولات اول مهر نمی‌توانند به مدرسه بروند یا دربعضی مناطق سرمای زمستان باعث تعطیلی مدارس می‌شود درحالیکه فقط تعطیلی تابستانی داریم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: بند ۲ ماده ۴ قانون شورا‌ها امکانی را برای شورا‌های استان فراهم کرده است که بتوانند تقویم آموزشی هر منطقه را خاص آن منطقه تنظیم کنند.

فانی به بند ۳ ماده ۴ قانون شورا‌ها هم اشاره کرد و گفت: در این بند تصمیم‌گیری در مورد عوارض اخذ شده میان مناطق مطرح شده است؛ اما عوارضی که ازشهرداری‌ها و برخی مناطق آموزش وپرورش دریافت می‌کند، چگونه بین مناطق توزیع شود باید به یک منطقه بیشتر و به یک منطقه کمتر اختصاص داده شود و نیاز‌ها مشکلات و محرومیت‌ها اولویت این تصمیم گیری قرارگیرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: در بند ۴ ماده ۴ ارزیابی عملکرد شورا‌های شهرستان و مناطق مورد توجه قرار می‌گیرد که ممکن است برخی شورا‌ها ضعیف و غیرفعال باشند یا دربند ۵ ماده ۴ سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه فضای آموزشی اشاره شده است.

فانی ادامه داد: در این عرصه یکی از مشکلات موجود روی فشار‌ها و اعمال نفوذ مدارسی است که احداث می‌کنیم که ضرورتا ممکن است در اولویت آن منطقه نباشد و، چون منابع محدود است گفته شده سیاست گذاری و اولویت گذاری با شورای اموزش وپرورش استان باشد.

وظیفه مغفول شورای آموزش و پرورش در تعیین تقویم آموزشی/ اداره ۱۴ میلیون دانش‌آموز از توان یک وزاتخانه خارج است

اختیار شورای آموزش و پرورش در صدور مجوز برای بکارگیری افراد مازاد استخدامی

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: در این وظایف اشاره شده اولا اگر به جای تصمیم گیری در ستاد، به شورا‌های آموزش وپرورش استان‌ها تفویض اختیار شود کمک مفیدی برای تمرکززدایی خواهد بود ثانیا از پتانسیل استان‌ها حداکثر استفاده را می‌کنیم.

او افزود: به همین ترتیب وقتی وظایف و اختیارات شورای شهرستان را مرور می‌کنیم مثلا در بند ۷ ماده ۸ صدور مجوز برای بکارگیری افراد مازاد بر سهمیه استخدام رسمی از محل درآمد‌های منطقه براساس قوانین کار و اموراجتماعی به این شورا واگذار شد و شاهد بودیم امسال برخی مناطق با کمبود نیروی انسانی مواجه بودند و مجوز آن‌ها ناگزیر باید از وزارتخانه صادر می‌شد درحالیکه صدور مجوز برای بکارگیری افراد مازاد استخدامی از اختیارات شورای آموزش وپرورش شهرستان است.

فانی بیان کرد: براساس ماده ۳ بند ۸ پیشنهاد وضع عوارض برای احداث توسعه نشان می‌دهد که شورای آموزش وپرورش شهرستان می‌تواند پیشنهاد دریافت عوارض صادر کند یا نظارت مستمر برفعالیت‌های آموزش وپرورش داشته باشد یعنی به جای اینکه تهران برای دریافت گزارش، فردی را برای بازدید به مناطق دور ارسال کند شورای آموزش وپرورش شهرستان دارای ترکیبی محلی است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: دربند ۱۵ ماده ۸ برنامه ریزی و تصمیم گیری برای پرداخت کمک هزینه به دانش آموزان کم بضاعت، تحت پوشش قرار دادن تمام اطفال واجب التعلیم وجلوگیری از افت تحصیلی و ارتقای سطح دانش فرهنگیان و پیشنهاد فضای آموزشی از اختیارات شورای آموزش وپرورش شهرستان است که متاسفانه می‌توانم بگویم هیچ کدامش اجرا نمی‌شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار کرد: در ماده ۱۱ این قانون که به نظر بنده یکی از مواد بسیار مهم این قانون بوده می‌بینیم که در مورد اختیارات مدیران مدارس اشاره شده است که مدیران مدارس موظف هستند بودجه تخصیص یافته ازمحل منابع زیر و درچارچوب ضوابط اموزش وپرورش عمل کنند.

او ادامه داد: اعتبار دولت که به صورت سرانه دانش آموزی پرداخت می‌شود، این بند یک خود یک انقلاب است این دقیقا کاری بود که اینجانب در زمان وزارتم تحت عنوان بودجه ریزی عملیاتی انجام دادم، ولی به دلیل عدم همکاری سازمان برنامه و بودجه نتوانستم انجام بدهم شما تصور بکنید که به مدیری مدرسه‌ای که ۲۰۰ دانش آموز دارد بگوییم ما به ازای هر دانش آموز ۳ میلیون تومان اعتبار برای شما درنظر می‌گیریم می‌شود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار. این مدیر هزینه‌های خود را تنظیم می‌کند حتی می‌تواند نیروی مازاد خود را به اداره معرفی کند لذا بند ۱ یک بند بسیار مترقی است

دریافت کمک مردمی قانونی است

به گفته فانی بند ۲ قانون شورا‌ها درمورد کمک‌های مردمی بوده و بعبارتی قانون این اجازه را داده است که ما از کمک‌های مردم استفاده کنیم؛ مانند اساسنامه مدارس هیات امنایی که در آموزش وپرورش به تصویب شورای عالی آموزش وپرورش رسیده از این بند ۲ استفاده کرده است یا وجوه حاصل از خدمات آموزشی وپرورشی فوق برنامه یعنی اگر مدرسه‌ای علاوه بر خدمات آموزشی و پرورشی فعالیت‌های فوق برنامه داشت می‌تواند از مردم وجوهی دریافت کند.

فانی افزود: البته هنوز باید بر عملیاتی کردن این مواد کار کرد وجامعه نیز باید آمادگی لازم را پیدا کند؛ یکی از مشکلات ما این است که هنوز جامعه توجیه لازم نشده و آماده پذیرش نیست. امکان دارد اگر بدون تمهید مقدمات و آماده سازی جامعه این فعالیت‌ها صورت بگیرد توفیق عملیاتی کردن این قوانین را نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش یا یادآوری اینکه قانون شورا‌ها قانونی مترقی و متاثر ازجوی است که ما در دهه ۶۰ و اوایل دهه‌ی ۷۰ داشتیم، گفت:  شورایی اداره کردن کشور متاثیر از آن جو است و دوستان آموزش وپرورش و معاونت مشارکت‌ها در زمان وزارتم به دنبال آن بودند که این قانون را درمجلس مطرح و اصلاح کنند که من نهی کردیم و معتقدم فعلا همین قوانین ظرفیت‌های بسیاری دارد اگر به مجلس ببرید ممکن است بعضی از مواد مترقی این قانون حذف شود و به ضرر آموزش وپرورش شود.

وظیفه مغفول شورای آموزش و پرورش در تعیین تقویم آموزشی/ اداره ۱۴ میلیون دانش‌آموز از توان یک وزاتخانه خارج است

داشتن اختیارات بالا، هنر مدیران نیست

فانی گفت: در دوران وزارتم  بخشنامه‌ای با دو امضای بنده و وزیر کشور به استانداری‌ها و ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ارسال کردیم و همان بخشنامه باعث شد شورا‌ها حداقل ماهی یک بار با حضور استانداران یا معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش با قوت برگزار شوند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: نوعا مدیران دوست دارند اختیارات خود را افزایش دهند اما باید مدیران را توجیه کنیم که اختیارات بالا هنر نیست بلکه  مهم این است که نتیجه مدیریت بر آموزش وپرورش چیست شورایی که در شهرستان تشکیل می‌شود امکانات و فرصت‌ها و تهدید‌ها و نقاط ضعف و قوت را می‌شناسند و براین اساس تصمیم می‌گیرد؛ به نظر می‌رسد هرچه ما شورا‌ها را تقویت کنیم بهره وری آموزش وپرورش افزایش می‌یابد و نتیجه بهتری می‌یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
شما که کلا نمی توانید! از قوم پیر و فرتوت بیشتر از این بربیاد باید شتر نذر کنیم. آقای وزیر! برابر قانون اساسی شما باید و وظیفه دارید شرایط تحصیل برابر و رایگان را برای همه همه مردم ایران ایجاد کرده و اجرا کنید؛ حالا با اینکه در مدارس مثلا دولتی ریزه ریزه از مردم پول می گیرند به کنار. نمی توانی برابر سوگندی که در مجلس اقرار کرده اید استعفا دهید و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
آقای وزیر محترم آموزش و پرورش. به فکر جذب معلمان مدارس غیر دولتی روستاهای شهرستان ملکان استان آذربایجان‌شرقی باشید نه جذب نیرو حق التدریسی از بیرون باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
این آقا در زمان وزارتش آموزش وپرورش را به فنا کشید. حالا با چه رویی حرف ميزنه من موندم.
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۹:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
قبول دارن. با این همه تعطیلی. شما می خواهید به کجا برسید. غیر صرف تعطیلات.
پس این همه کارمند تو ادارات اموزش پروش چه مار می کنند
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۹:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
قبول دارن. با این همه تعطیلی. شما می خواهید به کجا برسید. غیر صرف تعطیلات.
پس این همه کارمند تو ادارات اموزش پروش چه مار می کنند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
مسعولین برا پیشرفت مملکت با تمام توان کار میکنن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
این آقای فانی، در زمان وزارتش من معلم و سی هزار نفر دیگر را که همه معلمی بودند که از طریق دانشسرا ها و تربیت معلم وارد آ.پ شده بودند. را قبل از موعد بازنشسته کرد و ضربه ای به آ.پ زد که پراید در تصادفات نکرده حالا چرا دلسوز آ.پ شده خدا می داند که دروغ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
بنده مدیر هستم، چهار سال است مدیر شده ام، اگر کمک افراد خیری که خودم آنها را وارد مدرسه کرده ام، و کمک خود اولیا نباسد، یک روز هم مدرسه نمیچرخد، دولت یک ریال هم به هیچ مدرسه ای کمک نمیکند
Germany
ناشناس
۱۸:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
بالخره نفهمیدم مابچه بیاریم هنوزجمعیت زیادبشه یااینا ازپس آموزش اونا برنمیان که نیاریم تکلیفمون رامشخص کنید فکر کنم همون یه بچه کافیه که بتونند اداره کنند
Canada
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
وزارتخونه از پس 14 میلیون دانش آموز (با جمعیت 80 میلیونی) بر نمیاد. بعدا می گن جمعیت رو بکنیم 150 میلیون! اونوقت چطور می خوان از پس تعداد بیشتر دانش آموز بر بیان؟ احتمالا اونها دیگه تحصیل لازم ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
مگه قصد ندارید مثل دانشگاه آزادش کنید.میبینید غیر انتفاعی براتون نان نداره میخواید کل مخارج آموزش و پرورش را بندازید گردن مردم بکنید ولی دوباره نهضت سواد آموزی را احیا خواهید کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
ضمن تعیین میزان حداقلی بودجه برای یک منطقه ، در مناطق مختلف شهری آزمون های منطقه ای بگیرید و به هر منطقه براساس میانگین نمرات و سطح سواد بودجه بیشتر و تشویقی و جوایز بدهید ... وحتما دین و مذهب و عقاید هم در آزمون قویا لحاظ شود ...

شاید اینگونه خود مناطق حالت ایالتی شده و خودشان به افزایش سطح دانش منطقه بپردازند و رقابتی سالم ایجاد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناصر عنایت
۱۵:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
چین اقتصاد دوم جهان شده است .چطور با مدیریت .نمیدانم چقدر دانش اموز دارد اگر مثل مدیران ما فکرکنند حتما چند تا وزارت خانه لازم داشتند یکبار شنیدم فقط هفتاد میلیون معلول دارد شما بودید چه میکردید . مشکل کشور مدیریت افراد مسن است ونیروی جوان و خلاق ما بیکار
Iran (Islamic Republic of)
کمال دهکردی
۱۵:۱۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
باسلام .درسالیان پیش واوایل انقلاب وزمان جنگ ما 20میلیون وبیشتر دانش اموز داشتیم بخوبی اداره میشدوبا سوادتر از الان بار می امدند.چه چیز عوض شد فقط طمع یک عده که اموزش پولی کیفیت بهتری داردوغیر انتفاعی وهیات امنایی ومدرسه بچه پولدارو بی پولها ازهم جداشدوتنها امیدی که بچه های با استعدادوفقیر می توانستند خودشان را ببینند از انها گرفته شد ومافیای کنکور وکتاب وکاغذ راه افتاد ومدرک گرایی تشویق شدوباز ژن های خوب بدون پول محروم ماندندوبیسوادهای پول دار بالا امدندو.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
وقتی توان ندارید یه عده رو از تحصیل محروم کنید .
اگرچه شرایط خیلی از دانش آموزان همین حالا هم افتضاحه و با محرومیت از تحصیل تفاوتی نداره

یه راهکار دیگه هم داشتن دوتا وزارت آموزش و پرورش هست
شماره ۱ برای از ما بهتران
شماره ۲ برای بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
وزارت خانه باید ساز و کارهایی ایجاد کنه تا تعلیم و تربیت به بهترین نحو پیش برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
چین که جمعیتش بیشتره چرا اونا میتونن اداره کنن خوبم میکنن مدارسشون همه مجهز به سیستمه ولی ما توی مدرسمون یه سیستم هست که برا مدیره و خودش خریده پس شما هیچ کاری نکردین و از این به بعدهم با توجه به این حرفتون نخواهید کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا قربانزاده
۱۳:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
یکی ندونه خیال می‌کنه این ۱۴ میلیون نفر رو وزیر با ماشین شخصیش صبح به صبح میبره جلوی مدرسه که نمیتونه به همشون برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
احتمالا میخواد نماینده بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
من خودم تو مدرسه متوجه شدم معلمهای حق التدریس کاملا اشتباه مطلب درصد را تدریس می کردن وقتی بهشون محترمانه گفتم بهشون بر خورد وگفتن ما رسمی نیستیم به اندازه ی حقوقی که بهمون میدن درس میدیم والله من خودم دکتری دارم تو خونه با بچه ام درس کار می کنم بقیه ملت چی ؟تو کلاس پسرم ۹۰ درصد فعل وفاعل ومفعول را نمی شناختن وبلد نبودن تو یه متن پیدا کنن حتی تعداد جمله هم بهشون یاد ندادن در متن پیدا کنن درصد وکسر وتناسب رو هم که اشتباه یاد دادن همه که روشهای جدید را بلد نیستن یا وقت ندارن که آموزش بدن تکلیف بچه ها چی میشه با این وضع هشدار میدم تکرار می کنم هشدار می دم تمام اسم ورسمی که ایران در چند دهه ی اخیر کسب کرده وقتی بچه های نسل جدید بزرگ بشن چون بی سوادن وزیر دست معلمهای روز مزد حق التدریس آموزش غلط دیدن همه ی اعتبار ایران رو به باد می دن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
این داستانی تکراریست
هرسال میگن کمک های والدین اختیاریه، ولی در اصل تا پول ندی بچه رو ثبت نام نمیکنن
میگن میخوایم معلم و پرستار استخدام کنیم ولی حتی پول همین هایی که الان استخدام هستن رو هم ندارن بدن.یا قطره چکانی پول میدن.
الان میگن اصن آموزش اینهمه دانش اموز در توان ما نیست. دانش اموزا زیادن.
اقا همه چی تقصیر مردمه اصلا،شما ناراحت نشو مسئول عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
وا
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حقوق وزارتش چطوره // اگه نمیتونی برو تا یکی که میتونه بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
اقای فانی زمان خودش چیکار کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
لازم نيست همه ديپلم بگيرن
خيليا تا سوم راهنمايي بسشونه و ميخوان زودتر برن سر كار و اصلا درساي دبيرستان مثل انتگرال و و قوانين صوت در لوله بدردشون نميخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
خدابه فریاد بچه هامون برسه بااین وضعیت افتضاح مدرسه ها ودبیران کم کار.....پولم نداریم که مدارس خاص بفرستیم توهمین مدرسه دولتی هم ۵۰۰ اززمون گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
من بچه ام رو غیر انتفاعی گذاشتم ۶ میلیون شهربه دادم اما متاسفانه بچه ام حروف الفبا را هنوز بلد نیست اعتراض کردم معلمش که یه دختره با پوشش کاملا زننده وآرایش کاملا زننده بود گفت من به اندازه حقوقم آموزش میدم منم خیلی بدم اومد به زور وبا داد وبیداد ۵ میلیون از پولم را پس گرفتم بچه ام دو بردم مدرسه دولتی الان خیلی بهتر یاد گرفته تازه پولم را تو جیبم گذاشتم مدارس غیر انتفاعی اکثریت کار نمی کنن ومعلمهاشون را از تو خیابانها ودانشگاه آزا انتخاب می کنن که دستمزد کم بدن لزفا اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۱:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
نمیتونین اداره کنین یا نمیخواهید اداره کنین. اگه جلوی حقوق های نجومی تون رو بگیرین میتونین اداره کنین. اگه بخواهید کاری کنین راهش رو پیدا میکنین اگه نخواهید بهونش رو
-
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
وا مصیبتا وقتی رییس فرهنگستان زبان فارسی می بیند در تهران به آن بزرگی مدرسه ای در شأن آقازاده ایشان نیست و باید برای فرزند خود مدرسه ای تأسیس کند .....
-
ناشناس
۱۰:۵۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
به نظرم آموزش و پرورش یک وزارتخانه ملی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
دنیا دیگه داره به آخر می رسه اینا هنوز تو همه چی سر در گم اند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
مشکل اساسی در برهه کنونی تربیت و تزکیه است لذا بایستی از حوزه های علمیه جهت تقویت معنویت و معتقد بار آوردن بچه ها استفاده گردد . تعلیم وتربیت اگر دوشادوش هم پیش برود موثر و مفید خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
از مدیریت چین، ژاپن، روسیه و کشور های دیگر یاد بگیرید، من نمی دونم چرا فقط سپاه و ارتش داره پیشرفت می کنه جامعه و دولت و مجلس نه! چرا کشور نقشه راه نداره، چرا کشور فقط فکر امسال هست، چرا؟ مدرسه ضعیف، فرهنگ ضعیف، اقتصاد ضعیف چرا کسی پاسخ گو نیست چرا هر کس مشکل رو گردن دیگری می اندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
زیرا بیشترین بودجه در این قسمت است، بدون پاسخگویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
تازه متوجه شدی! خجالت آور و گستاخانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
به امید دوسال دیگه زندگی میکنیم که ببینیم چی میشه استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام استخدام کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
شما که همیشه تعطیلین. مدیریت تعطیلی ها که کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
م.و
۱۱:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
۵۲ پنجشنبه، ۵۲جمعه ،کل تابستان،۲۰ روز بهار.برف و باران و... که بماند.کلا تعطیل هستن باز مینالن.بهانه میارن اعصاب ندارم و...با بچه ها باید سر و کله بزنیم.حقوق کنه.الان‌همه حمله میکنن به من
عزیزان معلما ما واقعا کم کار و درسطح پایین هستن.اونم با این نظام جدید تحصیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حتما آخر سال رئیس جمهور میگه اداره 80 میلیون از توان دولت خارجه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
معین
۰۹:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
انگار بقیه وزارت خانه ها مراقب دو سه هزار نفر اند . مثل اینکه وزارت رفاه بیاد بگه من از یک میلیون نفر مراقبت می کنم . وزارت آموزش وپرورش چین پس چی بگه . بلد نیستید بدید یکی دیگه انجامش بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
مشکل از نوع مدیریت در کشور ما است
به نظر من معلمانی که سی سال تدریس کرده ه اند باید سکان وزارت را به عهده بگیرند
نه افرادی که به عناوین مختلف از تدریس در کلاس درس فراری هستند و در پست های مختلف آموزش و پرورش کار می کنند .
معلمین طی سی سال خدمت به تمام مشکلات آموزش وپرورش
ازجمله محتوای اموزشی . فضای فیزیکی کلاس . نگاه مدیران ارشد به اموزش وانواع ارزشیابی ها و ارتباط مشکلات با یکدیگر .انواع مشکلات دانش آموزان و....اشراف کامل پیدا می کنند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
این بابا دنبال راه انداختن یه اداره جدید برای مدیران هستن
-
زنبور
۰۸:۲۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
بزرگترین مشکل آموزش و پرورش وجود افراد مسن و در برخی موارد بازنشسته و از کار افتاده در راس امور است. وزارتخانه ای که سرویسدهی به جوان ترین افراد جامعه را داراست چرا نباید به دست جوانان اداره شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
شما برای 14 میلیون نفر برنامه نمی نویسید. فقط برای تعداد مقاطع تحصیلی یعنی 12 تا برنامه می نویسید. تفاوت 14 میلیون با 12 یک میلیون برابر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
تعلیم با آموزش باید باشه و تربیت با حوزه
خونواده ها میسپرن به مدرسه تا بچه هاشون تربیت بشن
مدارس هم کلا تعطیل،سپردن به خونواده ها
اینطوره که تربیتی درکار نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۰۸:۰۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
پس کشورهای دیگه چطوری اداره میکنند ؟؟ برنامه ریزی درست کنید که بامشکل برنخورید استعدادها تومناطق محروم است امیدوارم سنجیده صحبت کنی تا این حرفها مثل خوره به جون یک سری اشخاص سوءاستفاده گر نیفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
اره والا گل گفتی
آخرین اخبار