معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از سال آینده سهمیه سوخت ادوات کشاورزی تنها به دارندگان ماشین آلات دارای پلاک تعلق می‌گیرد، گفت: فروردین سال ۱۳۹۹ آخرین مهلت اجرای این طرح است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدفرید سپری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اجرای مرحله نهایی پلاک گذاری ماشین‌های خودگردان کشاورزی بدون محدودیت سنی گفت:این استان دارای ۲۸ هزار دستگاه تراکتور و یک هزار و ۲۴۷ دستگاه کمباین است که تاکنون ۴۵ درصد از این ادوات پلاک‌گذاری شده است.

او افزود: دستگاه‌های دارای پلاک انتظامی شامل ۱۳ هزار دستگاه تراکتور و ۲۴۷ دستگاه کمباین است ضمن اینکه بهره برداران ۱۵ هزار دستگاه تراکتور و یک هزار دستگاه کمباین تاکنون برای اخذ این پلاک اقدام نکرده‌اند.

سپری اضافه کرد: با توجه به اینکه بر اساس دستورالعمل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مقرر است در سال آینده سوخت بخش ماشین‌های کشاورزی از طریق کارت بانکی توزیع شود و لازمه این کار شماره گذاری تمام تراکتور‌ها و کمباین‌ها بدون محدودیت سنی این ماشین آلات است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این سازمان با همکاری و پیگیری استانداری و سایر ارگان‌های ذیربط استان موفق به اخذ بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث سال‌های گذشته این ماشین‌آلات تا سه ماه دیگر یعنی آخر فروردین سال ۹۹ شده است.

سپری تاکید کرد: با توجه به فرصت زمانی محدود به منظور بهره‌مندی مالکان تراکتور و کمباین در استان که تاکنون نسبت به شماره گذاری این وسایل و هر نوع ماشین کشاورزی خود گردان خود اقدام نکرده‌اند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: مقرر شده معاونت راهنمایی و رانندگی و موسسه راهگشا با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نسبت به انجام مقدمات اجرای طرح اقدام و تاریخ شروع اجرای طرح را از طریق تعاونی تراکتورداران و کمباین داران اعلام کند.

سپر یادآور شد: مالکان ماشین‌های کشاورزی خودگردان جهت اطلاع از نحوه و شرایط شماره گذاری و تشکیل پرونده شماره گذاری به تعاونی تراکتورداران و کمباین داران شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.