مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه سال جاری ۱۶۲ میلیارد ریال تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان اختصاص یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیمان قمری گفت: امسال ۵۵۴ پرونده با اعتبار ۴۸۷ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال جهت ثبت در سامانه‌های مربوط به تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی به شعب بانک کشاورزی معرفی شده است که از این میزان ۲۱۵ پرونده با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال موفق به جذب تسهیلات شده اند.

وی با بیان اینکه توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی باعث شده کشاورزی ما به سمت مکانیزه و علمی شدن حرکت کند، افزود: ضریب مکانیزاسیون شهرستان به ۱.۸ درصد رسیده که این میزان از میانگین سطح کشوری بیشتر است و این نشان می‌دهد در تحقق برنامه‌های ابلاغی به اهدافمان رسیده ایم و پیشتاز در روند توسعه مکانیزاسیون استان هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار ادامه داد: انجام به موقع عملیات کاشت، داشت و برداشت، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش سختی کار، افزایش بهره وری با جایگزینی ماشین آلات جدید به جای فرسوده، مدیریت مصرف نهاده‌های کشاورزی، کاهش مصرف سوخت و ارتقای کیفیت عملیات کشاورزی از اهداف و مزایای توسعه مکانیزاسیون است.

قمری در ادامه با اشاره به اینکه کارشناسان این مدیریت در فصل برداشت نظارت کامل بر کمباین‌های برداشت غلات و دانه‌های روغنی با انجام معاینه فنی را دارند، یادآور شد: در طول سال کلاس‌های آموزشی سرویس و نگهداری تراکتور و کمباین توسط کارشناسان مکانیزاسیون جهاد کشاورزی بیجار با همکاری تعاونی تراکتوردارن شهرستان برگزار می‌شود و گواهینامه آموزشی برای این شرکت کنندگان صادر می‌شود.

وی در رابطه با انجام به موقع عملیات و کاهش سختی کار در کشت مکانیزه، بیان کرد: زمان عامل بسیار تعیین کننده‌ای در تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌آید و هرگونه تاخیر در انجام عملیات کشاورزی سبب کاهش تولید و افزایش ضایعات می‌شود و به کمک مولفه مکانیزاسیون امکان انجام به موقع عملیات کشاورزی مطابق با تقویم‌های زراعی و باغی میسر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: نوسازی ناوگان مکانیزاسیون شهرستان با جدیت دنبال می‌شود و در تلاش هستیم از به کارگیری تراکتور‌ها و بویژه کمباین‌های فرسوده و از رده خارج شده که میزان ریزش بالایی دارند پرهیز کرده و به جای آن با پرداخت تسهیلات بانکی ماشین آلات بروز و مجهز را جایگزین کنیم.

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.