جلسه کار گروه استانی تفاهم نامه طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در خصوص نحوه ارتباط و معرفی اعضاء کارگروه و برنامه ریزی برای همکاری‌های آتی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: هدف از این آموزش‌ها، اشتغال مشمولین پس از اتمام خدمت مقدس سربازی است.

خالد جعفری اظهار کرد:در این دوره‌ها از تجارب فارغ التحصیلان بخش کشاورزی که مشمول هستند بعنوان دستیار مربی‌های آموزشی استفاده خواهد شد که پس از آزمون منجر به دریافت گواهینامه قابل قبول توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان می‌شود. 

جعفری گفت: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال برای این مشمولین آموزش‌های اصولی، حرفه‌ای و کاربردی است که افراد می‌توانند با تشکیل زنجیره‌های اقتصادی در کنارروستا جذب شده و از طرف دیگر موجب افزایش درآمد و توسعه روستا‌ها شوند.

وی افزود: مرکزآموزش و تحقیقات جهادکشاورزی با داشتن کادر مجرب همانند دانشگاه کاربردی برای این مشمولین در زمینه‌های مختلف دامداری، باغداری، زراعت، شیلات و... عمل خواهد کرد و آموزش‌های موثر و کاربردی را ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر شعار اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به بهترین وجه ممکن قابل اجرا و به منصه ظهور خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان به تعداد مشمولین آموزش دیده اشاره نمود و افزود: تا کنون از مشمولین سپاه ۱۳۳ نفر، ناجا ۱۱۲ نفر، مرزبانی ۵۰ نفر، ارتش ۲۵ نفرو در مجموع ۳۲۰ نفرآموزش دیده ودر کل هزارو ۱۰۱۲ نفرروز آموزش داده شده است.

انتهای پیام/ع

اشتغالزایی مشمولین خدمت در آینده، با دادن آموزش‌های لازم و تسهیلات امکان پذیر می‌باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.