استاندار کردستان گفت: برای تخصیص آب بیشتر به کردستان باید طرح بازنگری در کمترین زمان ممکن در وزارت نیرو اجرایی شود که این وزارتخانه امادگی خود را برای این کار اعلام کرده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا گفت: در سلسله جلساتی با دست اندرکاران و تصمیم گیران وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌های مرتبط کماکان با جدیت پیگیر دریافت سهم مناسب و عادلانه آب برای استان هستیم.

وی افزود: جلسه کمیته تخصصی کارگروه سازگاری با کم آبی کشور با محوریت بازنگری تخصیص آب به استان کردستان با حضور عدل معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولان استان کردستان در تهران امروز برگزار شد.

استاندار کردستان ادامه داد: در این جلسه بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان کردستان تاکید شد و توسعه و اشتغال در بخش کشاورزی در گرو افزایش تخصیص سهم مناسب و عادلانه آب به استان است.

مرادنیا با تاکید بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کردستان یاداور شد: باتوجه به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزارهکتار از اراضی استان برای تخصیص اب در نظر گرفته شده نسبت به افزایش سهم آب استان درخواست توجه ویژه داریم.

وی بیان کرد: همچنین در این جلسه نماینده وزارت نیرو هم نسبت به بازنگری تخصیص اب اعلام آمادگی کرد و مقرر شد پس از تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بازنگری تخصیص آب استان کردستان نتیجه به معاون اول رئیس جمهور برای تصمیم نهایی اعلام شود.

استاندار کردستان گفت: همچنین در این جلسه عدل معاون سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار توجه بیشتر به سهم آب برای استان کردستان شد و از نمایندگان وزارت نیرو خواست نسبت به استان کردستان توجه ویژه تری برای تخصیص آب داشته باشند.

انتهای پیام/م

اعلام آمادگی وزارت نیرو نسبت به بازنگری تخصیص آب استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.