حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی امری ضروریست

فرمانده یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی را ضروری بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ رسول مرادی روز چهارشنبه در دیدار با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها ضمن تقدیر از فعالیت آن‌ها در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی گفت: حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی کردستان بدون یاری و همکاری شما عزیزان و تنها به وسیله پرسنل یگان حفاظت امکانپذیر نیست.

او با تاکید بر جدیت هرچه بیشتر در خصوص حفاظت و حراست از اماکن و آثار تاریخی و فرهنگی استان کردستان افزود: آموزش یکی از مهمترین مولفه‌های معرفی آثار تاریخی و همچنین آشنایی با چگونگی حراست و پاسداری از این مواریث و نگهداری از آن‌ها برای نسل‌های آینده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی کردستان آموزش را از اولویت‌های کاری خود دانسته و اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است.

سرهنگ مرادی یادآور شد: دوره‌های آموزشی - توجیهی ویژه دانش آموزان مدارس استان و دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها به صورت منظم توسط کارشناسان یگان حفاظت میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: با همکاری و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی کردستان تعداد یک هزار نسخه بروشور با مضمون معرفی یگان حفاظت، شرح وظایف پرسنل و آشنایی با قوانین و مجازات‌های متخلفین حوزه میراث فرهنگی چاپ شده و برای توزیع در اختیار ادارات شهرستان‌های تابعه قرار داده شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کردستان گفت: عموم هم استانی‌ها باید در حفاظت از اماکن و آثار تاریخی ـ فرهنگی استان جدیت و حساسیت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه اخبار و اطلاعات مربوطه را به وسیله تماس با شماره تلفن‌های مشخص شده بر روی بروشورها، در اختیار نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کردستان قرار دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: بافت فرسوده ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.