معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: ۳ شهر فارس داوطلب اجرای برنامه ایمنی آب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ایوب ملکوتی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان فارس بیان کرد: برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب آشامیدنی در سه شهر فسا، نی ریز و سعادت شهر امسال اجرا می‌شود، که این برنامه را سازمان جهانی بهداشت تهیه و اجرای آن به کشور‌های عضو توصیه شده است.

او، تصریح کرد: پارسال طرح برنامه ایمنی آب در شهر زرقان به صورت پایلوت اجرا شد و امسال نیز ۳ شهر در اولویت اجرای این طرح در استان هستند.

ملکوتی ادامه داد: رویکرد برنامه ایمنی آب بر اساس ارزیابی مدیریت ریسک بوده و تمام گام‌های تامین و توزیع آب آشامیدنی از حوضه آبریز تا مصرف کننده را در بر می‌گیرد که با توجه به اهداف برنامه ایمنی آب آشامیدنی لازم است همه سازمان‌های مسئول و تاثیر گذار در کیفیت آب آشامیدنی مشارکت فعال داشته باشند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان فارس با تاکید بر اینکه این برنامه آینده نگر است و رویکرد پیشگیرانه دارد افزود: اولین گام در برنامه ایمنی آب بر مبنای شناسایی همه تهدیداتی است که می‌تواند متوجه کیفیت آب آشامیدنی شود که در گام‌های بعدی به ترتیب الویت بندی تهدیدات بر اساس شدت پی آمد و احتمال بروز آن و تدارک اقدام‌های اصلاحی برای رفع تهدید و همچنین برنامه‌هایی برای اطمینان از عملکرد صحیح اقدام‌های اصلاحی پیش بینی شده است.

او، با بیان اینکه اجرای این برنامه در بخش منابع آب باید با محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی و در قالب یک کارگروه با حضور همه نهاد‌های ذینفع در حوضه آبریز انجام شود، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنایع، وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سایر نهاد‌هایی که به نحوی در حوضه آبریز دارای اختیارات و وظایفی هستند که در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

ملکوتی در خصوص اجرای این برنامه در شهر‌های استان فارس اظهار کرد: شهر زرقان به عنوان پایلوت برنامه ایمنی آب انتخاب و امسال نیز دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب فارس در فاز اول به پایان رسید که امسال نیز برای شهر‌های فسا، نی ریز و سعادت شهر این برنامه آغاز شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.