در نخستین جلسه کمیته تخصصی ایمنی آب، از اجرای طرح ایمنی آب در مهاباد و تداوم برخورد با متصرفان حاشیه سد خبر داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر دفتر کنترل کیفی بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه دراین طرح کیفیت و راه‌های جلوگیری ازآلودگی آب کنترل می‌شود، افزود: درطرح ایمنی آب با مدیریت یکپارچه، آب سالم، با کیفیت و پایدار به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

طالبی اضافه کرد: دراین طرح تمام خطرات و عواملی که منابع آب شهرستان مهاباد را تهدید می‌کند شناسایی و با همکاری سازمان‌های مربوط مدیریت می‌شود.

دبیر اجرای طرح ایمنی آب در مهاباد هم گفت: حل مشکلات فاضلاب روستا‌های بالادست و جلوگیری ازآلودگی آب در مسیررودخانه منتهی به سد مهاباد از اولویت‌های کاری کمیته تخصصی ایمنی آب در مهاباداست.

مرزنگ افزود: حل مشکلات فاضلاب شش روستای پایین دست و یک روستای بالا دست سد مهاباد هم از اولویت‌های کاری کمیته تخصصی ایمنی آب در شهرستان مهاباد است.

فرماندارمهاباد هم در این نشست به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: برخورد با متصرفان اراضی ملی و حاشیه سد مهاباد که موجب آلودگی آب و تهدید سلامتی مردم است بایدادامه داشته باشد.

مهاباد درحال حاضر یکی از مجهزترین تصفیه خانه‌های کشور را دارد که برنامه ریزی این کمیته می‌تواندکیفیت آب آشامیدنی این شهرستان را دو چندان کند.

این طرح در حوزه وسیع از محل سرچشمه یعنی ارتفاعت کوهستان‌ها و بعد از تصفیه تا زمان مصرف کنترل و مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/ج

برگزاری نخستین جلسه کمیته تخصصی ایمنی آب در مهاباد

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.