مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت : از نظر کنترل بیماری‌های نشات گرفته از آب وضع خوبی در کشور داریم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کرمانشاه؛ کوشیار اعظم واقفي درهشتمین گردهمایی ملی مدیران کنترل کیفیت آب که به میزبانی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه برگزار شد گفت : بايد در نقاط محروم و روستاها به کنترل بهداشت آب توجه بيشتری شود.

واقفی به سامانه گند زدایی پیشرفته که در دنیا استفاده می‌شود اشاره و افزود: بنا داریم استفاده از سامانه گندزدایی پیشرفته از جمله ازن ،الکترولیز ونمک طعام را جزء برنامه‌های شرکت جهت ارتقای کیفیت آب شرب قرار دهیم .

در ادامه غلامرضا شقاقی رییس گروه بهداشت آب وفاضلاب وزارت بهداشت برنامه ایمنی آب آشامیدنی را یکی از برنامه‌های مهم کشور دانست و افزود:هدف از این برنامه ایمنی آب، مدیریت ریسک در سامانه‌های تامین است.

وی با بیان اینکه تجهیز آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب هر استان لازمه اجرای طرح ایمنی آب است، تاکید کرد: اجرای این طرح در کشور نیازمند همکاری نزدیک شرکت‌های آب وفاضلاب و وزارت بهداشت است.

رییس گروه بهداشت آب وفاضلاب وزارت بهداشت با اشاره به استارت این طرح از سال 86 و اجرای آن در چند استان از سال 90، ادامه داد: امسال نیز این طرح را در مناطقی از روستاهای کردستان، قزوین و بوشهر اجرا کردیم.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.