وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیامی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خورخه آره آسا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، شامگاه شنبه ۳ ژانویه در پیامی در توئیتر شخصی خود بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن ضمن ابراز همدردی با ملت ایران، اقدام تروریستی آمریکا را در بغداد علیه سردار قاسم سلیمانی و همراهان ایشان محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: «جمهوری بولیواری ونزوئلا حمله بامداد ۳ ژانویه را که توسط نیرو‌های نظامی آمریکا در فرودگاه بغداد انجام و به ترور سردار سلیمانی منجر شد را به شدت محکوم می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید: اقدام مذکور به روشنی سبب می‌شود تا تنش‌ها در آن منطقه افزایش یابد. دولت ونزوئلا ضمن دعوت به احترام به حقوق بین الملل و برای آنکه تمامی بازیگران درگیر این موضوع به دنبال حفظ صلح در خاورمیانه باشند، متاثر از این اتفاق رخ داده، پیام همدردی و تسلیت خود را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق ابزار می‌دارد.

آمریکا بامداد روز گذشته با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار