سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۱۶۸ هکتار جنگل کاری در عرصه‌های ملی این شهرستان به۲ روش نهال‌کاری و بذرکاری انجام شد.

عملیات جنگل کاری در ۱۶۸ هکتار از عرصه‌های ملی گچساران اجرا شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،منصور عباسی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: در این طرح ۵۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی پشه کان نهال کاری و ۱۱۳ هکتار از مناطق دیل بذر کاری شد.

او افزود: در ۵۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی دیل بیش از ۱۶ هزار اصله نهال غرس می‌شود که تاکنون ۶۰ درصد انجام شده است.
عباسی تصریح کرد: این نهال‌ها از گونه بومی بادام و کنار است که با آب و هوای منطقه سازگاری دارند.
او با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی گفت: با توجه به توپوگرافی منطقه در هر هکتار حدود ۴۵۰ گوده حفر و گونه‌های سازگار با منطقه همچون بادام و کنار کاشته شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران بابیان اینکه سطح میزان جنگل کاری در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است،یادآور شد: همچنین در ۱۱۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی دیل که بر اثر خشکسالی، آتش سوزی و انواع آفت و امراض دچار از خسارت شدند بذر کاری انجام شد.

او هدف از اجرای این طرح را اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفتن آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرستان و کمک به توسعه پایدار ذکر کرد.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.
او خاطر نشان کرد: گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.
۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.