عضو کمیسیون آموزش گفت: طرح تشکیل سازمان نظام معلمی به مراحل پایانی نزدیک شده و به زودی در مجلس بررسی می‌شود.

طرح سازمان نظام معلمی به زودی در مجلس بررسی می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، داود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه صحن علنی امروز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین طرح تشکیل سازمان نظام معلمان گفت: طی نامه‌ای به معاونت حقوقی مجلس درخواست بررسی کارشناسی این طرح شدیم که در نهایت پس از چند روز، این طرح از سوی معاونت حقوقی به ما تحویل داده شد.

او با بیان اینکه کارشناسان معاونت حقوقی مجلس ایرادات طرح سازمان نظام معلمی را برطرف کرده‌اند، اظهار کرد: تغییراتی در محتوای این طرح ایجاد نشده، اما برخی مواد آن به وظایفی برای سازمان اشاره کرده بود که این وظایف با برخی نهاد‌ها تلاقی پیدا می‌کرد بنابراین راهکار‌هایی برای حل این موضوع در نظر گرفته شد.

محمدی با تأکید بر اینکه سازمان نظام معلمی پیگیر مسائل معلمان خواهد بود، افزود: در صورت تصویب و تشکیل این سازمان مشکلات معلمان بسیار بهتر حل شده و با حفظ حرمت معلمی شأن و جایگاه آنها ارتقا پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: سازمان نظام معلمی در صورت تشکیل می‌تواند به یک نهاد بین المللی با جایگاه قانونی تبدیل شود و بدین وسیله ارتباط میان معلمان در دنیا شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان کرد: با تشکیل این سازمان انجمن‌های علمی در مدارس تشکیل می‌شود و بسیاری از مشکلات اخلاقی در مدارس هم کاهش خواهد یافت.

او همچنین با اشاره به موضوع رتبه بندی ارتقای معلمان و پیگیری آن در مجلس اظهار کرد: ما از دولت خواسته‌ایم برای این موضوع و تعیین تکلیف جایگاه معلمان لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند، البته بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش با این موضوع موافقت کرد، اما بعد از آن حاجی میرزایی وزیر جدید به ما اظهار کرد که رتبه بندی معلمان را انجام می‌دهیم.

محمدی ادامه داد: در آخرین نشستی که با حاجی میرزایی داشتیم به ما اعلام کرد که موفق نشده‌ایم آنچه مدنظر مجلس بوده است را اعمال کنیم، اما لایحه‌ای را به مجلس خواهیم داد که بر اساس آن حقوق معلمان ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش یابد، البته این قول را به صورت شفاهی به نمایندگان بیان کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما این موضوع را به قسمت حقوقی مجلس ارجاع دادیم تا تطبیق دهند که آیا این افزایش حقوق تطبیق است یا خیر، اگر آن‌ها اعلام کنند که این رتبه بندی است که مجلس می‌پذیرد، اما در غیر این صورت دولت باید بار دیگر لایحه‌ای را در مورد رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: اگر دولت در این زمینه اقدام جدی نکند ما طرح رتبه بندی ارتقای معلمان را به مجلس می‌دهیم البته شواهد نشان می‌دهد که دولت در بحث رتبه بندی نگرانی مالی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار