رستمی گفت: تعداد پرواز‌های فرودگاه امام از نوروز امسال در ترمینال سلام افزایش می یابد به طوری که هر ساعت یک پرواز صورت می‌گیرد.

افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه امام خمینی (ره) از نوروز ۹۹/ انجام پرواز‌های داخلی از فرودگاه امامبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رستمی مدیر عامل سابق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ره با بیان اینکه از زمانی که مسئولیت مدیریت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را بر عهده داشتم سعی کرده‌ام تمامی موضوعات را در این بخش شفاف سازی کنم، گفت: بخشی از قوانین در این حوزه اصلاح و ظرفیت‌های خالی به کار گرفته شد و سعی شده تمامی پروژه‌های نیمه تمام در این حوزه تعیین و تکلیف شود.
 
او اظهار کرد: ما سعی کرده‌ایم با ظرفیت سازی‌های جدید بتوانیم زمینه را جهت توسعه بیشتر شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) فراهم کنیم.

رستمی با اشاره به اینکه بر اساس طرح جامع بحث مطالعات و برنامه ریزی در این بخش صورت گرفته است، گفت: ترمینال سلام در خرداد ماه امسال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و هم اکنون ۵ ایرلاین در این فرودگاه وجود دارد و ۷ پرواز از این ترمینال انجام می‌شود که در آینده نزدیک تعداد آن‌ها به ۱۵ پرواز خواهد رسید و از نوروز امسال هم هر ساعت ۱ پرواز انجام می‌شود.

مدیر عامل سابق شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در شهر فرودگاهی امام منطقه آزاد ویژه‌ای را ساماندهی کرده‌ایم، گفت: در طی ۱۴ ماهه گذشته سعی کرده‌ایم ساختمان‌های نیمه تمام از جمله ساختمان گمرک، اداری و منطقه آزاد را تکمیل کنیم.

او با اشاره به اینکه منابع جدیدی را در این بخش جذب و فرصت‌های بسیاری زیادی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده‌ایم، گفت: تا کنون ۹۰ سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش زیادی از آن‌ها سرمایه گذاران داخلی و تعداد کمی هم سرمایه گذاران خارجی هستند که تفاهمنامه‌ها و پروسه‌های سرمایه گذاری آن‌ها طی شده و بستر خوبی جهت ایجاد زیر ساخت‌ها در این حوزه فراهم شده است.

رستمی ادامه داد: حدود ۵ شرکت در حوزه بازرگانی و تجاری ثبت شده و یا در حال ثبت است. از خرداد ماه امسال محدودیت‌ها برای انجام پرواز‌ها برطرف شده و با ایجاد ترمینال سلام و ترمینال یک انجام پرواز‌های داخلی صورت گرفته است.

مدیر عامل سابق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: انجام فرایند‌های ایمنی و رعایت قوانین پرواز‌های داخلی را در فرودگاه امام خمینی کلید زدیم و از نوروز ۹۹ هم میزان پرواز‌ها را در این بخش افزایش خواهیم داد.

او بیان کرد: ۶۳ هزار ساعت در سال ۹۷ آموزش‌های تخصصی داشته‌ایم که با استفاده از این نیرو‌ها زمینه را جهت توسعه در فرودگاه فراهم کرده‌ایم و تا این لحظه میزان آموزش‌های آن‌ها به ۷۰ هزار ساعت رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار