اعترافات معاون ابوبکر البغدادی پس از دستگیری

شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارش اختصاصی اعتراف‌های معاون ابوبکر البغدادی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، معاون سرکرده گروه تروریستی داعش که در استان کرکوک بازداشت شد، گفت: برای از سر گرفتن فعالیت‌هایی که سال ۲۰۱۲ انجام می‌دادیم، مامور آماده کردن شرایط در منطقه «جلام» در سامرا شدم.

شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارش اختصاصی از اعتراف‌های معاون ابوبکر البغدادی اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی بر اساس اطلاعات دقیق توانستند «ابوخلدون البدری» را در منطقه «واحد آذار» در استان کرکوک بازداشت کنند.

گزارشگر این شبکه گزارش داد: معاون ابوبکر البغدادی با مدارک جعلی وارد استان کرکوک شد و فرماندهی پلیس این استان پس از جمع آوری اطلاعات در خصوص محل حضورش در یکی از کوچه‌های این استان، وی را بازداشت کرد.

«فتاح محمود الخفاجی» رئیس پلیس منطقه الحویجه گفت: «از طریق تبادل اطلاعات با همه دستگاه‌های امنیتی برای تحت تعقیب قرار دادن این گروه ها، «حامد شاکر محمود البدری» ملقب به ابوخلدون بازداشت شد. وی از تروریست‌های بسیار مهم این گروه است.»

گزارشگر این شبکه افزود: حامد البدری از جمله ده فردی بود که تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق قرار گرفت. بر اساس اطلاعات، وی در راستای تحقق اهداف تروریستی اعم از احیای افکار جنایتکارانه و ازسرگیری فعالیت‌های تروریستی، وارد عراق شد.

فتاح محمود الخفاجی افزود: «البدری برای احیای گروهک‌ها و اجرای فعالیت‌های تروریستی تلاش می‌کرد. اما شکر خدا این تلاش‌ها با شکست مواجه شد. وی برای فعالیت در چند زمینه مامور شده بود؛ از جمله حضور در بغداد و دیگر مناطق عراق.»

گزارشگر شبکه افزود: حامد البدری سمت‌های تروریستی مختلفی داشت که مهم‌ترین آن‌ها والی مناطق «جلام» و «علم» بود.

حامد البدری گفت: «من در منطقه جلام و منطقه علم امیر بودم. درباره علت آمدنم باید بگویم پس از اینکه از مناطق عراق دور شدیم و به سمت سوریه حرکت کردیم سران داعش، مرا مامور حضور در منطقه جلام کردند تا آنچه را که در سال ۲۰۱۲ آغاز کرده بودیم دوباره از سربگیریم و منطقه الجلام را مهیا و عملیات را در آن آغاز کنیم.»

گزارشگر العراقیه تاکید کرد: تلاش‌های دقیق اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی استان کرکوک برای تحت تعقیب قرار دادن عناصر باقی مانده گروه شکست خورده داعش، به بازداشت معاون البغدادی منجر شد. این تلاش‌ها در تقویت امنیت و ثبات سرتاسر این استان و همچنین احساس امنیت و اطمینان خاطر مردم این استان تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار